Köpa orm på postorder ?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 12

347
220
Newton:

Ja, som sagt så skickar de inte reptilerna. Du måste själv åka och hämta upp dem.
Magnus och Bella som äger butiken är väldigt seriösa och kunniga - åker du dit kan de hjälpa dig med allt du vill veta, och du får se ormen.

Men de skickar den inte med posten.

151
10
pyton:
Newton skrev:

Om du menar Herpers Choise så skickar de aldrig reptiler. Du får hämta upp dem i butiken.

Du kan dock lägga i kundvagnen och betala för den, men du måste hämta upp den hos dem

Jaha va synd

42
15
kOCKEN:
Som sagt herpers skickar inte. Du får nog läsa lite nogrannare:-). Som sagt åk till mässorna. Expo sthlm är väl närmast framöver

347
220
Newton:

Tycker jag inte. Vore rent plågeri att skicka levande djur med post.

Tycker det är väldigt bra att de inte skickar.

Har du läst på ordentligt om vad en tigerpyton behöver? Att de kan bli oerhört stora och kräver en rätt stor yta..?
De är dessutom inte de lugnaste av ormar, även om de säkert finns väldigt lugna individer..

Tänkte på att du inte bestämt dig om du ville ha en kungsboa eller en tigerpyton - De är ganska olika ormar.

347
220
Newton:
kOCKEN skrev:
Som sagt herpers skickar inte. Du får nog läsa lite nogrannare:-). Som sagt åk till mässorna. Expo sthlm är väl närmast framöver

Expo Syd är närmare :)

51
36
GL8936:
Finns en budfirma som tar ormar men då måste ormen lämnas in på flygplatsen och hämtas av dig på flygplatsen. Minns dock inte vilken firma det handlar om men det kostade ett par tusenlappar hursomhelst.
Kommer troligen billigare undan genom att hämta själv eller betala någon för transport som passerar dig till och från ngn mässa t.ex.

151
10
pyton:
Newton skrev:
Tycker jag inte. Vore rent plågeri att skicka levande djur med post.

Tycker det är väldigt bra att de inte skickar.

Har du läst på ordentligt om vad en tigerpyton behöver? Att de kan bli oerhört stora och kräver en rätt stor yta..?
De är dessutom inte de lugnaste av ormar, även om de säkert finns väldigt lugna individer..

Tänkte på att du inte bestämt dig om du ville ha en kungsboa eller en tigerpyton - De är ganska olika ormar.

Så tigerpyton är mer aggresiv än en kungsboa?

347
220
Newton:

pyton skrev:

Individuellt är det ju svårt att säga, men om man ska generalliera så ja.. Även om den räknas som en relativt lugn orm..
En tigerpyton kan dessutom blir dubbelt så stor som en kungsboa.. Det krävs lite erfarenhet att hantera en vuxen tigerpyton skulle jag vilja påstå.

Min ena kungsboa är väldigt lugn och lätt, medan den andra är mer vass.
För att nämna ett exempel.

590
365
SweBoa:
pyton skrev:

Kungsboa, eller tiger är absolut inga bra nybörjar ormar enligt mitt tycke. 

Jag har hålt på mycket med tigrar förr,  när en tiger når över tre meter sträcket, krävs det att man är två stycken vid utfodring, städ mm. 

Boor har jag håller på med i över 17 år, just nu har jag tre st. Boor går att hantera själv men kräver mycket kunskap, av min erfarenhet så, ju äldre dom blir desto tjurigare blir dom, min ena hona väger ca 15 kg, o har blivit en riktig tjurskalle på senaste år. 

151
10
pyton:
Har du några bilder på din stora boa ? Har haft en boa på 170cm förut.
Och den gjorde urfall imot mina ben i början men sebån blev den jätte snäll och lungn.
Logga in för att posta i forumet
Sida av 12
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild