Köpa orm på postorder ?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 12

347
220
Newton:
pyton skrev:
Mina åsikter kan ju alltid ändras när jag skaffat ett djur! Jag vill naturligtvis att djutret ska må bra men jag är inte berädd på att lägga tusenlappar på nån operation. Det är ju inte säkert att operationen går bra.

Nu opererar man väl inte på ormar på så vis, men det finns ju en massa annat också.
Om du skulle ha oturen att få kvalster t.ex. så kan en behandling dra iväg.
Ögoninflammationer, förkyldningar.. Sjukvård kostar.. Frågan är ju vad gränsen går.
Och vad händer om du inte ändrar dig när djuret kommer - om man ens tänker på det så ska man tänka över sitt djurägande. Tror de flesta här ser sina djur som mer än "bara en orm", och är beredda att göra lika mycket för dem som andra är beredda att göra för sina hundar och katter.

417
249
KANDARBA:
Newton skrev:

Nu opererar man väl inte på ormar på så vis, men det finns ju en massa annat också.
Om du skulle ha oturen att få kvalster t.ex. så kan en behandling dra iväg.
Ögoninflammationer, förkyldningar.. Sjukvård kostar.. Frågan är ju vad gränsen går.
Och vad händer om du inte ändrar dig när djuret kommer - om man ens tänker på det så ska man tänka över sitt djurägande. Tror de flesta här ser sina djur som mer än "bara en orm", och är beredda att göra lika mycket för dem som andra är beredda att göra för sina hundar och katter.

Det vart lite det jag ville ha sagt. 

903
510
Evanjeline:
Då skaffar man inte ett djur.

741
681
Binks:
Om du är 30+ lär du fan blivit slängd i golvet som liten.
Något efterbliven lär du iaf vara med den inställningen.
Jag gissar att du inte lär inte fåtag på något djur från denna sida iaf.

347
220
Newton:
Binks skrev:
Om du är 30+ lär du fan blivit slängd i golvet som liten.
Något efterbliven lär du iaf vara med den inställningen.
Jag gissar att du inte lär inte fåtag på något djur från denna sida iaf.

Ja, man blir ju avskräckt från att sälja djur iaf..

293
354
Dynamitella:

Det är rätt simpelt då. Skaffa en krukväxt. 

De kostar inget i veterinärkostnader och lider inte av din potentiella yxavlivning.

51
60
LillNaisarn:
Det har flertalet gånger påpekats att du bör läsa på och tänka igenom ev köp, antingen så är du ett troll eller tja, milt uttryck inte riktigt hundra. Jag skulle då aldrig sälja ngt levande till dig, du verkar helt och hållet skita i djurets behov, allt ska vara så billigt och enkelt som möjligt, gärna nyss och gratis också! (för att vänta eller betala mer än några hundra verkar inte finnas på kartan).

Det verkar inte heller ha någon betydelse oavsett vad folk skriver, du verkar ändå inte ta åt dig något av det...

Administratör
Medlem i SmHF
327
331
azeam:
Jag har tidigare sagt att jag som moderator inte vill lägga mig i forumet, av olika anledningar som är irreleventa i sammanhanget. Jag vill hellre lägga fokus på andra saker på denna fantastiska sida och har fram till idag försökt göra det, men Anders är för tillfället bortrest och har bett oss andra moderatorer om hjälp att hålla koll på forumet under tiden.

Jag känner att de 12 sidor som denna tråd i skrivande stund har gett upphov till har flera gånger gett svar på de frågor som ställts, gått ett par omvarv och ändå kommit tillbaka till samma frågeställning igen. Hokus pokus eller inte, det räcker så här. Anders kan öppna tråden senare men tills vidare så låser jag den och hoppas på mer intressanta diskussioner framöver.

Logga in för att posta i forumet
Sida av 12
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild