Köpa orm på postorder ?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 12

348
310
panterophis:

pyton skrev:
Får man ha ormar i lådor som dom har i usa här swe? Ormarna ser ju ut att må bra iaf

Danpss skrev:

Följer dem bara L80 så är det inga problem. L80 är en tabell som jordbruksverket har tagit med minsta lagliga mått till olika djur.

Sen om de är lämpliga är en helt annan diskussion som jag inte ens tänker ta eftersom det brukar urarta...

239
197
Danpss:
panterophis skrev:

Sen om de är lämpliga är en helt annan diskussion som jag inte ens tänker ta eftersom det brukar urarta...

Helt rätt. Man får mycket, men för den delen betyder det inte att det är rätt.

417
249
KANDARBA:
panterophis skrev:

Den är ju redan lite speciell tråd. Den kan bara inte va helt sann. :-) men följer den gör jag. Hehe

417
249
KANDARBA:
pyton skrev:
Får man ha ormar i lådor som dom har i usa här swe? Ormarna ser ju ut att må bra iaf

En fråga skulle du verkligen vilja ha ett djur i en låda? Alltså ärligt talat?

151
10
pyton:
Man slpper ju bygga ett stort terrarium då iaf. Så det blir mycket billigare. Men kanske inte lika kul.

Medlem i SHF
4043
5092
Jonas_:
pyton skrev:
Man slpper ju bygga ett stort terrarie då iaf. Så det blir mycket billigare. Men kanske inte lika kul.

Själv tycker jag att bygga terrarium och inreda dom snyggt är halva grejen med att ha reptiler, det är en relativt dyr hobby att hålla på med... Iaf första åren innan man samlat på sig saker som man behöver :-) ormjuveniler går bra att ha i racksystem första året eller så sen bör man placera dom i ett inrett terrarium som passar artens behov. Finns såklart många åsikter i frågan om rack eller terrarium, följer man lagen kan man visst ha sin orm i en låda om man tycker det är sjyst djurhållning :-)

347
220
Newton:
pyton skrev:
Man slpper ju bygga ett stort terrarie då iaf. Så det blir mycket billigare. Men kanske inte lika kul.

Beror ju på vad som du menar med kul - en skäggagam är ju ganska aktiv, lättskött bara man har rätt UV och värme.
De är framme på dagen och när man matar med insekter får man ju se dem jaga, vilket kan vara spännande.
Min lilla grabb växer på sig, och kan ju bli upp till 50 cm (med svans).
De är dessutom lätta att läsa av, så man vet när man absolut inte ska in och pilla hos ödlan.. Då kan man vänta ett tag och sen gå in och plocka bort t.ex. gammal mat eller avföring utan att den blir förbannad..

417
249
KANDARBA:
pyton skrev:

Men om nu är ute efter att komma undan så billigt så möjligt så borde man även då kanske fundera på om man ska ha djur. 

Kommer då ens djur få rätta förutsättningar. Om djuret då blir sjukt eller skadat kommer man då lägga dom extra kronorna på vård eller man väljer att lägga dom på en ny tv kanske istället. 
Ja du förstår vart jag vill komma. 

Jag tycker faktiskt du borde köpa ett beg. Terrarie. Det kostar inte så mycket gemförelse som ett nytt kostar. 

151
10
pyton:
Om ormen blir sjuk så avlivar jag deb själv. Tänker inte kosta på den vetrinär besök ! 

347
220
Newton:
pyton skrev:
Om ormen blir sjuk så avlivar jag deb själv. Tänker inte kosta på den vetrinär besök ! 

Krävs ju en del för att göra det själv - Och du menar att blir den sjuk avlivar du den oavsett?
Om det går att fixa då? Tänker du inte kosta på en undersökning ens?!
Logga in för att posta i forumet
Sida av 12
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild