Tips till syrsodlare.

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 8

68
67
aajje:

Har själv försökt odla syrsor här hemma men misslyckats totalt, till det roliga så upptäckte jag idag till min stora förvåning massvis(!) med bebissyrsor i tjocksvansarnas terrarium, släppte in vuxna syrsor förra veckan och har nu suttit och försökt fånga massa småsyrsor idag(gick dock inte så bra) Verkar vara en bra tempratur därinne. Blev dock förvånad och trodde först att jag hade fått in ohyra i terrrariumet haha :)

340
91
Copa:

Var med om samma sak aajje.. började riva ut allt ur terrariumet då jag trodde det var ohyra men såg sen att det var ju småsyrsor =)

68
67
aajje:

Copa, då är jag inte ensam då! :)

340
91
Copa:

Det är du inte.. men fick ju panik och tittade inte så noga.. skulle jag kollat hade jag ju sett det utan att behöva riva ur och rengöra allt =)

68
67
aajje:

jo såfort man ser något litet så sätter man igång och börjar riva, som tur var så hann jag inte börja förns jag såg att det faktiskt var syrsor ;) man lär sig, fast man ska ju alltid vara vaken ifall det kan vara något annat mindre trevligt :)

340
91
Copa:

Precis.. bättre ta det säkra före det osäkra.. men till nästa gång vet man att titta noga på vad det är innan man börjar röja =)

68
67
aajje:

exakt! haha :)

70
2
Digge:

Ni skriver att man ska hålla substratet fuktigt. Hur gör ni då? Sprayflaska? Är det inte risk att äggen blir förstörda/drunknar?

71
2
Elvis211:

Digge:

Sprayflaska, spraya väldigt nätt och med bara små droppar. Man kan spraya rätt mycket åt gången.

3
0
youknas:

Hej hej.

Här väcker jag upp denna lite innsomnade tråd med att berätta och ge lite egna tips

Håller också på med syrsodling, min 1:a runda gick dock inte så bra då jag bara fick ca 12 ungar. Sedan uppstod problem för mig när det gäller jord. Hade svårt att se om där fanns några ägg eller inte och beslutångest om det va dax att ta ut lådan eller inte, samt att mina syrsor kasta jord överallt. 

Men hur som helst. Nu har jag gjort som så att jag tog en disksvamp ( Ej trasa ) som jag skar upp lite remsor i. Svamparna är svarta så äggen syns bra. Bara natten efter såg jag massor av ägg.

Detta är för mig ett bra sätt då man lätt kan känna fuktigheten på svampen samt lätt ser äggen. Denna idé kom jag dock på igår så har inte kommit så långt än och vet inte hur det kommer att gå för äggen att kläckas där i. Men kan uppdatera här när jag vet hur det gått. :)

Logga in för att posta i forumet
Sida av 8
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild