Tips till syrsodlare.

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 8

733
297
markusbabs:

Jag har mina syrsor i rumstemperatur och har en pizza sallads burk med fuktig torv (halva locket på) och jag byter ut den kanske en gång i veckan, och lägger burken i en hammarplastlåda med små hål med en överdragen strumpbyxa , äggen kläcks sedan i 25 grader efter ca 7-14 dagar. Funkar bra :) sen är det ju bra att ha olika burkar för olika storlekar :) kan tillägga att jag aldrig skyddat äggen mot vuxna syrsor , och får ändå lätt några hundra st syrsor per kläckning :)

121
95
Kega:

Sen som tidigare skrevs i tråden så är kackerlackor rejält mycket trevligare och enklare att odla.

266
18
Jazen:

jag började med 13 honor och 3 hanar. dom pluppar ut ungar hela tiden känns det som

71
2
Elvis211:

Kega: Ja, för detta va svårare än väntat =D

266
18
Jazen:

vänta nu, trodde det handla om dubior, tar tillbaks det jag skrev :P

121
95
Kega:

Det som är svårt är sambons galenskap när man har 200+ spelande syrsor i en lägenhet... ;)

223
6
Susanne:

haha.. jösses vilket oväsen! Lägenhet? Hörs det in till grannarna? Min grannar kan höra en syrsa spela hos mig på natten när jag ställer in dem i garderoben. 

1244
472
leedragon:

kackelakor kan vara enklare men visa djur vill inte äta kackelakor livet ut

733
297
markusbabs:

Hahaha, detta oljud, jag bor i en etta. Ett rent helvete alltså. ;) 

71
2
Elvis211:

Det roliga i det hela är att efter jag klagat och gnällt här, så kryllar det nu av småsyrsor =) Nu är där många!

Logga in för att posta i forumet
Sida av 8
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild