Kungspyton i rumstemperatur, hur länge?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 6

Medlem i SHF
4043
5092
Jonas_:
sunglow87 skrev:

Det har du rätt i!! Men vad gör vi på forumet då egentligen??? :) 

Vi ger varandra tips, råd och visar upp bilder på våran hobby för andra som är lika intresserade :-D jag får mer respons här än av mina "vanliga" kompisar haha, är väl alltid roligt med diskussioner. som rör hobbyn och bolla idéer med likasinnade, tycker jag iaf! :-) vad ni andra gör här vet jag inte ;-)

2052
780
psyjoh:
Jonas_ skrev:

Vi ger varandra tips, råd och visar upp bilder på våran hobby för andra som är lika intresserade :-D jag får mer respons här än av mina "vanliga" kompisar haha, är väl alltid roligt med diskussioner. som rör hobbyn och bolla idéer med likasinnade, tycker jag iaf! :-) vad ni andra gör här vet jag inte ;-)

Precis, håller med. Här lär man sig något nytt varje dag om det man är intresserad av, tar för givet att alla som hänger på denna sida är intresserade av herptiler. Även om det kan röra arter som man inte har eller kommer att ha så kan det vara bra att ha kunskap. Än om jag kan väldigt mycket om mina djur så behöver jag hjälp ibland, kan dyka upp problem som jag inte varit med om son då blir till nåt stort i mitt huvud men som någon annan kanske har varit med om och hjälper en med om ni fattar hehe :)

590
365
SweBoa:
Jonas_ skrev:

Ha ha det var menat mer som ett skämt :)

590
365
SweBoa:
psyjoh skrev:

Precis, håller med. Här lär man sig något nytt varje dag om det man är intresserad av, tar för givet att alla som hänger på denna sida är intresserade av herptiler. Även om det kan röra arter som man inte har eller kommer att ha så kan det vara bra att ha kunskap. Än om jag kan väldigt mycket om mina djur så behöver jag hjälp ibland, kan dyka upp problem som jag inte varit med om son då blir till nåt stort i mitt huvud men som någon annan kanske har varit med om och hjälper en med om ni fattar hehe :)

Bra svar!! :)

39
60
Ahling:
gebon skrev:
Från livsmedelsverkets sida "Det händer att människor i Sverige blir smittade av ormar, ödlor och sköldpaddor som de har som husdjur". Vilket var allt man hittade om spridning reptil-människa. Känns som en minimal risk så länge man inte slickar terrarierna rena:) Däremot ska man se upp med vegetabilier såsom groddar, ruccola och spenat, som har legat bakom senare års utbrott av salmonella. Är alltså betydligt farligare att vara vegetarian än ha reptiler som hobby, när det gäller risken för salmonella:)

Jag är ju både intresserad av reptiler och vegetarian. Antar att jag är helt kört nu :(

88
72
gebon:
Ahling skrev:

Jag är ju både intresserad av reptiler och vegetarian. Antar att jag är helt kört nu :(

Samma här. Är bara att hoppas man får en lindrig variant av de över 2000 som finns:) Morsans gubbe sallade till sig en ganska aggressiv variant i Tunisien och han blev rejält sjuk. Kommer inte ens ihåg hemresan därifrån. Trots noll inblandning av alkohol, som väl annars brukar vara den största anledningen till glömda hemresor:)    

39
60
Ahling:
gebon skrev:

Samma här. Är bara att hoppas man får en lindrig variant av de över 2000 som finns:) Morsans gubbe sallade till sig en ganska aggressiv variant i Tunisien och han blev rejält sjuk. Kommer inte ens ihåg hemresan därifrån. Trots noll inblandning av alkohol, som väl annars brukar vara den största anledningen till glömda hemresor:)    

Låter fruktansvärt otrevligt! Själv har jag aldrig haft salmonella. Tror inte jag känner någon som haft heller, vegetarian/reptilintresserad eller ej :)

Medlem i SHF
25
55
Gylfen:
Jag fick det i Thailand från kyckling. Va helt ok faktiskt. Lite fler toalett besök under en lång period, men vafan.. Slapp ju all magont m.m som man har vid vanlig magsjuka! ;) Gick i skolan samtidigt med egen toalett.

88
72
gebon:
Gylfen skrev:
Jag fick det i Thailand från kyckling. Va helt ok faktiskt. Lite fler toalett besök under en lång period, men vafan.. Slapp ju all magont m.m som man har vid vanlig magsjuka! ;) Gick i skolan samtidigt med egen toalett.

Japp, man kan ju vara infekterad utan att märka av det alls ( subklinisk infektion ). Fast infektionen kan ju som sagt bli riktigt j-kla otrevlig och tom dödlig. 

Medlem i SHF
25
55
Gylfen:
Skiten slog väl ut mig första dygnet, sen vare bara 3-4 veckor med konstanta toabesök :D Hade kampolybaktier också samtidigt.
Logga in för att posta i forumet
Sida av 6
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild