Kungspyton i rumstemperatur, hur länge?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 6

88
72
gebon:
Expert är en person som genom att ha utbildat sig själv och testat principer i sitt eget liv har mer kunskap och erfarenheter än andra inom samma område.  

"An expert is a person who has made all the mistakes that can be made in a very narrow field" - Niels Bohr, Dansk fysiker 

590
365
SweBoa:
Hahahaha oj oj :)

590
365
SweBoa:
[quote=Falk]

Så då menar du att vi andra som också hållit på i flera år är experter,

dom som har kommit någonstans o jobbares det kanske!! 

590
365
SweBoa:
Jonas  jobbar ju med det, till skillnad från andra, steve irwin Va ingen expert heller då eller, det var väll hand pappa som la grunden till hans kunskap, hobby Nisse eller? Ni dom vet o kan allt 

Jonas Gustaf Emil Wahlström, född 1 juni 1952 i Stockholm, är en svensk djurexpert och ägare av det aktiebolag som förestår det 1978 invigda Skansenakvariet. Han har byggt upp detta företag från grunden. Wahlström har under många år framträtt med djur i olika TV-sammanhang, bland annat i Allsång på Skansen, och tidigare i ett barnprogram om Skansenakvariet. Wahlström saknar formell utbildning i biologi och zoologi.[1]

1975 hade han en mindre roll i Roy Anderssons film Giliap[2] och 1989 spelade han sig själv i Hassel – Slavhandlarna. 1999 agerade han röstskådespelare i De tre vännerna och Jerry.[3]

Wahlström äger en sushirestaurang på Götgatan tillsammans med sina söner.[4]

Jonas Wahlström har uppdrag som rådgivare åt Nordkorea i djurparksfrågor. Nordkorea står för resa och boende men ger ingen övrig ersättning för uppdraget. Wahlström har med anledning av detta uppdrag enligt egen uppgift hittills varit i Nordkorea ett tiotal gånger, och från Skansenakvariets sida ser man uppdraget som en "barmhärtighetsgärning"

590
365
SweBoa:
gebon skrev:
Expert är en person som genom att ha utbildat sig själv och testat principer i sitt eget liv har mer kunskap och erfarenheter än andra inom samma område.  

"An expert is a person who has made all the mistakes that can be made in a very narrow field" - Niels Bohr, Dansk fysiker 

hur menar du nu, jag har inte gått skola, men jag är utbildad billackerare, plastrepratör 

309
240
Gogs:
fluffis skrev:

Just det, en sak till. Tänk på riskerna med eventuell salmonellasmitta. Jag själv spritar händerna när jag har hållit i en orm, eller städat till den. Och mina ormar får inte vistas på/i möbler och aldrig i köket (förutom i avsedda terrarier).

Om jag inte missminner mig totalt så finns det inte ett enda fall av salmonella i Sverige där orsaken kan härledas till reptilhantering. Så tvivlar på att risken är så överhängande. Då är det nog mycket farligare att käka grillad kyckling =P

Medlem i SHF
25
55
Gylfen:
Du har så rätt så Ing.... Gogs, och jag tror det bara finns nått enstaka fall ifrån USA! Aldrig fattat hypen kring det där :p

590
365
SweBoa:
Gogs skrev:

Om jag inte missminner mig totalt så finns det inte ett enda fall av salmonella i Sverige där orsaken kan härledas till reptilhantering. Så tvivlar på att risken är så överhängande. Då är det nog mycket farligare att käka grillad kyckling =P

Kompisen fick salmonella av sin ena orm, men han hade fått avföring i munen, efter att han städat terrariet

2966
1648
Hoggaforfan:
sunglow87 skrev:

Kompisen fick salmonella av sin ena orm, men han hade fått avföring i munen, efter att han städat terrariet

Varför slickade han rent terrariet? Borde inte en svamp eller trasa av något slag vara en smartare idé? :-P

Medlem i SHF
25
55
Gylfen:
Ja för att vara korrekt finns det inga dokumenterade fall :)
Logga in för att posta i forumet
Sida av 6
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild