Kvalitetstimer

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

2966
1648
Hoggaforfan:
Binks skrev:

Har de sekundtimers på Clas ohlson?
Har varit där och frågat men de hade bara minut enligt dem.

De Daniel länkade fungerar på sekunder.
Jag har såna med och de fungerar ännu efter hela 8 mån :-P

2052
780
psyjoh:
Binks skrev:

Har de sekundtimers på Clas ohlson?
Har varit där och frågat men de hade bara minut enligt dem.

Sorry, my bad. 
Kollade min timer nu när jag skulle ställa om den, samma som Daniel_S länkade. Den går ENDAST ner till minuter. Inte sekunder som jag fick för mig. Finns en sekund räknare på klockan så jag fick för mig att de oxå gick att ställa in. 

128
44
scienta:
fluffis skrev:

Jag använder också dessa och är nöjd. Jag har ett helt gäng och har aldrig haft någon som gått sönder under drift, däremot någon enstaka som inte velat gå igång direkt. Ibland när de är nya behöver man ge dem en stunds ström och eventuellt även en riktig reset, innan man kan börja pilla och ställa in. I början kan de kännas lite invecklade att ställa in men nu när jag har lärt mig så går det som ett rinnande vatten när jag ska ändra (i samband med förberedelse för vintervila t.ex.). Jag använder mina timrar till både ljus och värmemattor. Det finns förresten även en funktion som gör att man slipper ställa om dem när det är dags att byta till sommartid/vintertid men jag har aldrig använt den. Jag gillar att pilla lite manuellt ibland :) 24-timmarsformat har de också förresten.

Jag köpte 3 st utav dessa timers igår. 3/3 vägrade hoppa igång direkt och hade jag inte redan haft taskigt med hår på skallen så hade jag slitit mig flint! Var beredd att reklamera innan jag hittade ditt inlägg, nu fungerar minst en i alla fall och jag tror de andra lär hoppa igång de med. Tack för tipset!
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild