DannyF skrev:
och den dagen fel person öppnar paketet tex en unge som inte tänk kolla vem det är till eller ens fråga mamma/pappa om det är okej att öppna?`ja menar posten knackar ju på dörren och lämnar till den som öppnar oavsett om det är rätt person eller inte.
då menar du att den person oavsett vem det är får skylla sig själv för att posten skickat paketet fel eller att han/hon inte viste att pappa/mamma har beställt ett giftigt djur som leveras i paket av posten?
dina kommentarer är skrämmande.
jag förstår att posten underlättar väldigt mycket för dem som vill skicka djur, men att skicka giftiga djur är ren idioti.
och är ni berädda att köpa/skicka djur per paket så tycker ni även indirekt att det är okej att jonglera med djuren och kaste dem i väggen 2-3 gånger. för det är det som händer på postens paketterminaler, paketen sorteras av ett stort rullband som sitter 3ish meter upp i luften och sen vippas dom ner i en rushkana och kastas därefter in i bilen, sen kastas dem på ett rullband igen osv osv.
inget illa menat till er som skickar men tyvär så här går det till.
Men snälla kolla video klippet jag postade. Djuren bollas inte alls omkring och det är regel nr1 när man skickar en spindel för den dör nästan direkt ifall den flyger omkring i behållaren.
Vissa har så jäääkla långsökta ideer.
Att ett paket med en spindel skulle lämnas på en bro och sedan ska en granne som fan inte kan läsa adresskortet öppna flera lager med tejp för att sedan heeeelt utan att tänka sej för öppna en behållare med som också har flera lager tejp.
Det finns inga bekräftade dödsfall ifrån fågelspindlar så jag förstår inte rädslan som vissa här besitter.
Bilen som kör ut djuren är betydligt farligare!