Vilka djur skulle ni helst vilja ha?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 10

Medlem i SHF
276
343
Jubari:
Panterophis: Jag tänker såhär, Har man en leguan eller en kajman så är det nästan en självklarhet att man vill kunna ha ett hanterbart djur. Man måste kunna hantera sina djur och alla här vet det, att säga emot är bara korkat (Nu menar jag absolut inte att du säger emot). Behöver man flytta på ett djur, undersöka sitt husdjur för hälsokontroller etc så måste man hantera djuret och då vill man inte ha en aggressiv kajman som hugger efter allt. Tro mig, jag har själv blivit biten av en kajman. 

Vem väljer en aggressiv kajman framför en lugn?

Sedan är det heller inte kul att ha ett djur som blir sönderstressat varje gång man kommer i närheten av djuret i fråga när man pysslar inne i terrariet. 

Alltså för mig innebär ordet handtam att djuret inte blir sönderstressat och får spatt, alternativt hugger mot en, skiter ner sig etc varje gång man behöver komma i närkontakt med djuret. Ett hanterbart djur helt enkelt.

Nu till TOPIC. Mitt nästkommande djur som jag helst vill ha är någon av alla vackra Morelia arter 

264
125
Bildpunkt:
Det beror på om tänker drömdjur långsiktigt eller hyffsat nära.
Jag har precis fått hem drömormarna just nu ett par Candoia paulsoni tasmai. Kommer nog leva på det ett tag innan

Men ska jag tänka drömdjur över huvud taget så är det kanske Protobothrops mangshanensis :).

Off-topic: Vill man svara på mitt nedanstående inlägg är ni välkomna till min gästbok eller pm

Man behöver inte ha ett handtamt djur för att de ska kunna acceptera att man rör sig runt terrariet.
Går man in på deras revir är de självklart att de försvarar sig.
Förstår inte riktigt problemet. :S

Kan du inte hantera ditt djur så kanske du skulle funderat på det innan inte försöka ändra djuret för att passa efter dina önskemål.

20
16
Raya:
Jag skulle vilja ha fler arter av mossgrodor! Gärna lite ovanligare som Theloderma leprosum, horridum och kanske licin. Men även de lite vanligare Theloderma bicolor och stellatum.

Utanför grodorna har jag alltid tyckt alligator snapping sköldpaddor är häftiga. Men ska jag vara ärlig vet jag inte om jag skulle skaffa en ändå om jag fick möjligheten pga dess storlek som vuxna.

Medlem i SHF
4043
5092
Jonas_:
Drömormen skulle kunna vara Morelia boeleni.. dom ligger högt upp på önskelistan iaf :)

Medlem i SHF
137
55
BenjaminLindner:
Kryp: Scolopendra gigantea gigantea, scolopendra gigantea robusta, scolopendra hardwickei, scolopendra spinosissima, macrothele gigas, macrothele calpeiana

Ormar: Vipera trancausicana samt mer morelia viridis ;)

Medlem i SkHF
279
187
Smilla:
Skulle jättegärna vilja ha en Python b. progschai, dock är de ju mycket ovanliga och VÄLDIGT dyra. Skulle gärna ha ett par Cochlitoma varicosa också vilket är pågång, förhoppningsvis har jag ett par innan året är slut om allt går som det ska. Denna art har mycket nyligen börjat föröka sig i fångenskap :)

384
18
mr_fan:
jag skulle vilja ha Varanus niloticus varanus salvator och Cyclura cornuta dom är några av mina drömm ödlor jag skulle vilja vara ägare till ;)

903
510
Evanjeline:

En spix ara!

Om det är reptiler...  någon form av varan, kan vara något så enkelt som en ackis, bara den har det typiska ormliknande utseendet varaner har. En mer oupnålig dröm är en helvit kungspyton med svarta ögon (kommer inte ihåg vad det kallas) eller samma med leopardgecko, men med raptor ögon.

17
20
Molurus:
säger samma som Jonas_  Morelia boeleni dröm orm nr 1!

Medlem i SHF
537
750
Patch:

Varanus salvadorii

Varanus varius

Varanus giganteus

För att nämna några :P

Logga in för att posta i forumet
Sida av 10
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild