Förslaget på förändringar av L80

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 6

21
14
Nickesnoken:
Tropfrog på sidan 40 står det minsta tillåtna burmått 3 kvadratmeter för råtta. 

5567
4247
Tropfrog:
Nickesnoken skrev:
Tropfrog på sidan 40 står det minsta tillåtna burmått 3 kvadratmeter för råtta. 

Tack!

Men jag tror att din kommentar kom lite sent och att det är inte helt lätt att veta vad sidan 40 innebär utan att berätta vilket dokument som syftar på. Det finns en hel del dokument angående denna förändringen.

Jag har som skrivits i tråden tidigare hittat rätt dokument och är nästan lika upprörd som andra skribenter.

Jag brinner nog mest för fiskar ändå. Om jag förstått saken rätt är det helt lagligt att ha 12 st 12 cm stora pirayor i ett akvarium på  60×30×30. En snabbsimmande fisk som skitar ner avsevärt. Detta är ur djurhälsosynpunkt helt förkastligt och varje seriös akvarist vet detta. Samtidigt krävs det ett terrarium på 50x60×150 för jungfrugeckos, en till kroppstorlek och volym sett  avsevärt mindre djur som dessutom inte förgiftar sin egen miljö på samma sätt som fiskar gör. Kroppsvolymen är inte ens en 100 del. Detta är helt orimligt. I min värld som bryr mig om både fiskar och reptiler borde det vara tvärtom.

Mvh
Magnus 
Logga in för att posta i forumet
Sida av 6
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild