Första ormen

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 6

72
0
Kemter:

Ha ha, ok, var helt säker på att jag sett det nånstans :O

72
0
Kemter:

Men hur som så var deten stilig kille iaf =)

Och du, Leolina, kanske du vet vad han är, för inte normal väl?

333
97
leolina:

Säkerligen en helt vanlig normalfärgad kungspyton, hade det varit något annat än det så hade köparen vetat det ;)

333
97
leolina:

När man läser om "Afrika-djur" handlar det om viltfångade (alternativt farmade) djur som inte är uppfödda i fångenskap, det har ingenting med färgen att göra :)

72
0
Kemter:

Ok, tyckte den såg mörk ut på ryggen bara :)

Jo, men jag är helt säker på att jag sett just det med morpher, fast har nog blandat ihop det med det du sa eller bara helt enkelt att den kommer därifrån :P Jag är lite virrig för tillfället, så jag ber om ursäkt för min dementa hjärna... :P

107
96
jimmyA:

tror du har läst afrika morph när det igentligen står afrika import ;) hehehe ... annars har jag oxå missat nått .

och som sagt , ormen i fråga är en "vanlig" ;) 

72
0
Kemter:

Ha ha, ja nåt har ju hänt iaf... :P

266
18
Jazen:

hur hålla upp fuktigheten längre tid? får upp till 80% sedan sjunker det stabilt till 60% under några timmar. Har tejpat nät taket 

333
97
leolina:

Kemter, du har säkert läst om "parning butter x afrika" t ex men "afrika" talar bara om att det är en "vanlig" kungspyton som är "direkt från Afrika" och har okända gener. Ett sånt djur kan innehålla okända spännande gener om man har tur eller inget nytt alls om man har otur.

333
97
leolina:

Ser att du använder ett Exo Terra och som du själv skriver kan det vara en bra idé att täcka över åtminstone en del av nättaket. För att få högre luftfuktighet kan du använda dig av ett tjockt lager bottenmaterial som består av t ex cocoshumus som hålls fuktig och sedan täcks med bark. Då får man ett torrt underlag som är fuktigt i botten och lägger man en liten värmematta under så får man upp luftfuktigheten ganska bra. Ett annat alternativ är att ställa in en fuktlåda i terrariet som ormen kan krypa in i när den behöver extra mycket fuktighet.

Logga in för att posta i forumet
Sida av 6
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild