byggt klart och satt in all belysning nu. kan ju tyvär inte säga att de vart speciellt vakert, men de syns ju inte så vafan :) alla sladdar är ifrån gammla lampor som vi just slängt där hemma.
en av drivdonen som ja köpte gick sönder, antingen så var det bara ett dåligt ex eller så är det pga värmen, de blir rejält varma så jag har plockat isär alla och borrat ventilationshål. blev en rejäl skillnad, men dom är dock fortfarande rätt varma.
började med att måla alla ställen som jag vill ha lite mörkare i, för att få lite mer dimension. skulle tro att 90% av den svarta färgen blev övermålad, är inte helt nöjd eftersom det är svårt att få en bra övergång mellan svart och brun/svart blandningen.
blev lite väl leraktig färg så jag har blandat vit målarfärg med vatten samt svart torrpigment med vatten, sprutat de skuggade delarna dubbelt så många gånger som hela bakgrunden, varannan gång svart varannan gång vit.
ca 1-1.5 teskedar färg per flaska, skulle tro att jag har sprayat 20 gånger med varje färg. hällre spraya många gånger än att det blir för mycket färg och fula rinnmärken. allt måste såklart torka i mellan varje sprayning så det har tagit en stund.
inte helt nöjd men bättre kan ja nog inte :)
lackat "filterhuset" med epotex akvarielack för att inte färgen ska släppa, har läst att den inte ska va lika mörk och glansig när det är under vatten så får hoppas att det stämmer.
installerat genomföringarna till duschsystemet, det blir tre st dubbeldysor.
lite plats att sätta i växter, hörnet ska grävas ur för plantering också.
nu har ja dock problem. ja vet inte hur ja ska fästa jorden på bakgrunden. silikon med jord på släpper efter ett par veckor under vatten. och nu har ja även prövat pva limmet ifrån byggmax (våtrumslim) och den blir kritvit i kontakt med vatten och börjar att lösa upp sig efter bara några sekunder under vattnet :(