Brun fläck

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

30
7
noninen:
Hej! Jag är en nykomling när det kommer till ormar och hade en fråga. Jag fick hem en boa albino juvenil jag bokat ifrån mässan. När jag kom hem och skulle flytta henne ifrån den lilla plastlådan så märkte jag att hon hade ett litet brunt märke vid svansen/sidan. Är det ett brännmärke? Det vart inte lättast att få en ordentlig bild men.. Någon som kan se vad det är? Borde jag ta henne till vetrinären?

Medlem i SHF
4043
5092
Jonas_:
Det är inte smuts? Prova att skrapa bort det försiktigt så kan vi iaf utesluta det :)

379
399
Mr_B:

Antingen är det en brännskada eller så skulle jag tro att det kan röra sig om fjällröta. Tycker det är lite ojämn nivå på fjällen. Nästan så det ser ut som vissa fjällspetsar pekar lite uppåt på övre bilden. Men kan se fel här med. Du kan inte få bättre skärpa på den nedre? Tycker det ser ut som döda fjäll hur som. Ser nästan ut som det är flera spridda fjäll med lite mörka kanter med? 

Hade nog kontaktat säljaren iaf om det va så tätt inpå mässan o frågat om saken. 

Medlem i SHF
4043
5092
Jonas_:
Ja en skarpare bild skulle vara kanon! Och skulle det inte vara smuts utan det är något fel på ormen i fråga ska du givetvis kontakta säljaren & lösa det med honom men svårt att säga exakt vad det är utan bättre bilder & mer information :)

30
7
noninen:
Har skrivit ett email till säljaren o skall återkomma med lite bättre bild! Det vart inte smuts iallafall :( 
Börjar bli lite orolig nu..

30
7
noninen:

Medlem i SHF
4043
5092
Jonas_:

På den bilden ser det ju ut som flera ställen är skadade, fjällen alltså.. spontant ser det ju inte bra ut :/ 

Vänta & se vad säljaren säger men jag skulle nog bytt ut den ormen om jag var du, alternativt tagit pengarna tillbaka men som sagt avvakta svar från úppfödaren & gå vidare därifrån.

30
7
noninen:
Förstår inte varför man säljer en orm så här, utan att säga något. De måste ju endå vetat om det, då så fort jag fick henne ur lådan såg jag ju det. Blir lite ledsen på människor.. Skall se om jag kan få pengarna tillbaka, tyvärr bor säljaren halva landet bort :( Finns det inget man kan göra?

Tack så väldigt mycket för hjälpen!

379
399
Mr_B:
Som Jonas säger avvakta o se vad uppfödaren har o säga. Spontant går jag på min andra magkänsla att det ser ut som fjällröta. Påminner en del om när min tigerpyton fick det. Men är relativt lättbehandlat med hjälp av en veterinär.

Medlem i SHF
4043
5092
Jonas_:

Jag säger inte att något är fel, bara säger från min synvinkel att det inte ser bra ut.. vill absolut inte skrämma upp dig (kanske i onödan) utan vänta på svar från säljaren och se om ni kan komma överens om en lösning. Uppdatera gärna tråden när du pratat med uppfödaren på ormen. 

Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild