Första geckon

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

1159
626
Temla:
SunshineGeckos: "Växtlighet att gömma sig och klättra i finns det, frågan är om han kommer må dåligt av att bo sådär litet. Du tyckte det var för litet, andra säger att det funkar bra. Det är ju svårt att sätta sig in i vad djuren själva tycker..."

Min åsikt är att det är för litet till en fullvuxen som ska sitta instängd där hela sitt liv, men naturligtvis finns andra som inte håller med och tycker att minimått är tillräckligt. Tycker också att 20-21 grader är lite lågt. Jag skulle iallafall satt en liten värmelampa på terrarietakets ena sida. Andra håller kanske inte med. Det finns många åsikter om allt kring reptilhållning. :) Vem vet, kanske du får större utrymme snart och då kan du ju kanske skaffa ett större terra till din gecko då.  Lycka till med nya kompisen! 

741
681
Binks:
Ja värmen ska kanske upp till iaf 23-24grader skulle jag säga, men de kanske bara räcker med att du får upp den från golvet så är du där.

305
151
SunshineGeckos:
Jag får försöka hitta en något att ställa den på, även hitta någon stark som orkar lyfta hela terrariet, för jag gör det då inte.
Jag måste säga att det går bättre.
Nu när jag släkt och går förbi på kvällarna flyr han inte iväg så länge jag rör mig lugnt. Och idag kunde jag till och med sitta en stund och observera honom med nattlampan på. Lite misstänksam till en början, men sen utforskade han vidare utan att bry sig överdrivet mycket. 
Han tog en dubianymf från pincetten, vilket jag inte hade trott! Men kanske är han hungrig eftersom Pangean verkar inte slinka ner så mycket av, som han ändå är van med sen tidigare.
Jag låter såklart honom vara annars om kvällarna, men eftersom jag sällan ser honom annars dagtid kan det vara intressant att se aktivitet nattetid.
Får fransgeckos klarare färger i mörkret? Tycker han ser betydligt färggrannare ut än på dagen.

Medlem i GHF
3149
1762
EmanuelKarl:
SunshineGeckos skrev:
Jag får försöka hitta en något att ställa den på, även hitta någon stark som orkar lyfta hela terrariet, för jag gör det då inte.
Jag måste säga att det går bättre.
Nu när jag släkt och går förbi på kvällarna flyr han inte iväg så länge jag rör mig lugnt. Och idag kunde jag till och med sitta en stund och observera honom med nattlampan på. Lite misstänksam till en början, men sen utforskade han vidare utan att bry sig överdrivet mycket. 
Han tog en dubianymf från pincetten, vilket jag inte hade trott! Men kanske är han hungrig eftersom Pangean verkar inte slinka ner så mycket av, som han ändå är van med sen tidigare.
Jag låter såklart honom vara annars om kvällarna, men eftersom jag sällan ser honom annars dagtid kan det vara intressant att se aktivitet nattetid.
Får fransgeckos klarare färger i mörkret? Tycker han ser betydligt färggrannare ut än på dagen.

Gammal tråd nu men skriver i den ändå. Ja, dom får klarare färger i mörkret och nattaktiva geckos har även mycket bra färgseende.
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild