Vilka djur gillar ni mest?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 4

366
157
Linus:
Elapidae* Micke! Inte för att vara språkpolis och otrevlig alltså, bara för att jag känner dig och du vet att jag kommer ha som yrke att kolla på folks stavning ;)
Ni andra här kommer inte behöva vara rädda för rättelser, och om det skulle slinka in någon så gäller det bara de vetenskapliga namnen och då endast i bästa välmening! :)
Själv ligger mitt stora intresse hos ormar i Boidae-familjen. Alltså pyton- och boaormar! Jag har fastnat något oerhört för Morelia, då detta släkte innefattar några av de vackraste ormar som finns, enligt mig. Exempelvis finns där Morelia viridis (grön trädpyton) och Morelia spilota cheynei (djungelrutpyton), som båda arterna är otroligt vackra.

5
0
Micke_Chai:
Ingen fara hörru, du har mest rätt till att göra det. Det var ändå likabra att någon rättade, då jag inte själv kunde det ^^
Vi får se vem som först kommer skaffa sig en Morelia viridis, ifall du också hade tänkt att göra det.

Medlem i SHF
275
343
Jubari:

Gillar allt, men favorit reptilen är väl kameleonter. Gillar deras olika beteenden, samt att de kan få så otroligt många färger. Även att ingen kameleont är den andra lik, alla har sin egen teckning och personlighet och det gillar jag skarpt! 

340
91
Copa:

Jag föredrar tjursnokar.. riktigt härliga och vackra ormar med lite attityd.. eller våran hon har attityd iaf

83
6
Pytonjocke:

Jag älskar alla djur där av allt fårn katter hundar reptiler gnagare fåglar i mitt liv :) ända jag aldig haft är fiskar ^^ 

63
4
Majvor:

Förutom mina älskade ormar tycker jag om väldigt mycket om grodor, men även katter och kor!

eller, gillar väl de flesta djur egentligen :P

Medlem i SmHF
143
128
PinupZombie:

Jag är ju djurnörd överlag så jag vet inte om jag kan välja. Men hundar och ormar är väl det som ligger mig hetast om hjärtat. Men så tycker jag ju om hästar också (har två i familjen), och katter (blir snart kattägare igen, jippie!), och så är jag förtjust i mina afrikanska pygmémöss med... Men ja, ormarna & hundar är väl favoriterna, men så barnsligt förtjust i djur överlag, spelar ingen roll om det är lysmaskar jag hittar på öland, fåren utanför huset, ormarna i terrarierna, eller några vildsvin jag håller på att köra på, alla fascinerar mig på ett väldigt märkligt sätt.

44
1
snakybite:

Tycker egentligen om alla djur, men mitt hjärta klappar lite extra för spindlar och en del speciella ormar...

225
4
ia_:

Älgar! =)

19
0
Ingo:

Älskar allt som hårar, springer, kryper, flyger el simmar..:)

Men när det kommer till reptiler så e jag mest inne på släktena naja, boa och bitis! :) Men min mest älskade "lilla" teling e Kungskobran Nàhi, en flicka på strax över två meter i skrivandets stund!

Logga in för att posta i forumet
Sida av 4
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild