Bygga en bit regnskog

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 24

378
479
Svedjemo:
DannyF skrev:
hur många liter är det? 
jag hade nog kört någon sorts räka, dom är fenomenala på¨att städa bort alger så du kommer aldrig behöva skrapa rutan. finns många fina räkor, och dom flesta förökar sig rätt bra också. 
startade ett 107 liter med enbart körsbärsräka och snäckor för över ett år sedan, köpte 10 räkor och idag är det minst 70 st. har inte gjort rent en enda gång förutom vattenbyte såklart och det är lika fint o rent idag som när det startades. 

fråga efter fiskar till nano i någon seriös akvariebutik. de finns en del fina fiskar som bara är en cm lr två långa

Hade ju varit kul med räkor, det ska jag kolla upp.

129
114
kekke:
Snyggt! Jag skulle stoppa i lite snygga stenar i olika storlekar i vattendelen och nått grus för att få mer varation. Sen kanske någon Anubias eller Cryptocoryne.

378
479
Svedjemo:
Efter drygt en vecka så börjar det titta upp små skott ur mossmixen! Det verkar som att man fick ett och annat frö på köpet :) Man kan även se små, små gröna mossbitar. Det ska bli kul att följa processen. Jag hittade även någon slags flygande insekt i terrariet, antagligen en fripassagerare på någon av trädgrenarna som jag plockade i skogen.

Medlem i SkHF
70
40
JonasW:
Trevligt bygge ! Själv sugen på något liknande.

Om du ska ha dusk pump, köp inte den lilla den låter som en gräsklippare ;)

Glöm inte uppdatera med bilder på hur växtligheten utvecklas =)

378
479
Svedjemo:
JonasW skrev:
Trevligt bygge ! Själv sugen på något liknande.

Om du ska ha dusk pump, köp inte den lilla den låter som en gräsklippare ;)

Glöm inte uppdatera med bilder på hur växtligheten utvecklas =)

Jag har redan köpt mig en pump. Blev en akvariepump från fluval.

Jag kommer att uppdatera med bilder när det händer något men just nu står allt still då vi har lagt ut huset till försäljning. Jag känner inte att det är lönt att lägga så mycket krut på inredningen när jag antagligen kommer att behöva flytta terrariet om några månader. När jag får lite tid över ska jag dock komplettera belysningen med lite LED-strips, måste bara köpa transformator och fixa en lödkolv.

62
73
JohannaT:
Wow, wow, wow!! Den här tråden ska jag helt klart övervaka! GRYMT snyggt!!

378
479
Svedjemo:
JohannaT skrev:
Wow, wow, wow!! Den här tråden ska jag helt klart övervaka! GRYMT snyggt!!

Man tackar! :)

Nu har vi sålt vårt hus och kommer förhoppningsvis flytta in i ett nytt i juli. Det betyder att utvecklingen kommer att gå långsamt fram till att terrariet står på plats i den nya lyan. Fram till dess satsar jag på att komplettera belysningen och få fart på mosstillväxten på bakgrunden. Jag har beställt ett par dysor till för att kunna täcka upp mer av bakgrunden, för tillfället så får jag springa och spraya vissa ytor för hand vilket jag inte alltid kommer ihåg/har tid med. Jag väntar med att köpa fler växer till efter flytten. Detta innebär också att det inte blir något inköp av djur på mässan i maj :(

2966
1648
Hoggaforfan:
Svedjemo skrev:

Detta innebär också att det inte blir något inköp av djur på mässan i maj :(

Dåligt planerat :-P

378
479
Svedjemo:
Hoggaforfan skrev:

Dåligt planerat :-P

Hehe eller hur, Hogga :)

378
479
Svedjemo:
Nu börjar det bli lite mer frodigt. Några växter till och sedan är jag nog nöjd. Min son har tjatat i veckor om att vi ska köpa ödlor och fiskar så jag gav vika och köpte några tetror och en mal idag.

Logga in för att posta i forumet
Sida av 24
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild