Bygga en bit regnskog

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 24

378
479
Svedjemo:
Någon som har förslag på rengörare att ha i terrariet? Var kan man köpa/hitta dessa rengörare?

424
33
samthe0ne:
Hoppstjärtar och tropiska gråsuggor går alltid att hitta på mässor :)

378
479
Svedjemo:
samthe0ne skrev:
Hoppstjärtar och tropiska gråsuggor går alltid att hitta på mässor :)

Ok, då får jag kanske vänta med att fixa rengörare till i maj då det är mässa i Malmö.

378
479
Svedjemo:
Här fixar vi lite OSMOS-vatten till regnsystemet och till terrariets akvariedel. Frugan är väl inte jättenöjd med att jag ockuperar badrummet också men jag menar att det är viktigare att fixa OSMOS-vatten till terrariet än att bada barnen!

112
116
aldabrachelys:
barnen behöver inte osmos. så bara kör. he he

342
183
DannyF:
Du vet väl att det är ett fåtal fiskar som överlever i enbart osmos vatten?  Såvida du inte har kasst kranvatten så behöver du inte rena något. Ev blanda osmos och kranvatten. Men då måste du mäta dig fram till rätt blandning 

378
479
Svedjemo:
DannyF skrev:
Du vet väl att det är ett fåtal fiskar som överlever i enbart osmos vatten?  Såvida du inte har kasst kranvatten så behöver du inte rena något. Ev blanda osmos och kranvatten. Men då måste du mäta dig fram till rätt blandning 

Yes, har läst det men tack för tipset

342
183
DannyF:
ok bra :) vad har du tänkt för djur till vattendelen då?

378
479
Svedjemo:
DannyF skrev:
ok bra :) vad har du tänkt för djur till vattendelen då?

Bra fråga! Från början hade jag tänkt mig att bara ha några små tetror men nu börjar jag fundera på om det finns något roligare, kanske någon slags krabba? Kom gärna med förslag :) Tyvärr är det för litet för sköldpaddor, annars hade det varit häftigt att ha någon liten art akvatisk sköldpadda.

342
183
DannyF:
hur många liter är det? 
jag hade nog kört någon sorts räka, dom är fenomenala på¨att städa bort alger så du kommer aldrig behöva skrapa rutan. finns många fina räkor, och dom flesta förökar sig rätt bra också. 
startade ett 107 liter med enbart körsbärsräka och snäckor för över ett år sedan, köpte 10 räkor och idag är det minst 70 st. har inte gjort rent en enda gång förutom vattenbyte såklart och det är lika fint o rent idag som när det startades. 

fråga efter fiskar till nano i någon seriös akvariebutik. de finns en del fina fiskar som bara är en cm lr två långa
Logga in för att posta i forumet
Sida av 24
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild