Tips på första orm

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 3

741
681
Binks:
En viktig grej är att läsa skötselråd, men nästan viktigare är att kolla vad uppfödaren du köper av kör för fukt och värme.
Skötselråd kan de finns flera tusen av, och alla kan säga väldigt olika när de gäller fukt och värme.
Men följer man uppfödarens råd om fukt och värme så får de samma klimat som de är vana vid, det är iaf vad jag tycker.

1685
794
fluffis:
MysanL
Hur går det? Jag är nyfiken på om det blivit någon orm för din kompis :)

49
11
MysanL:
fluffis skrev:
MysanL
Hur går det? Jag är nyfiken på om det blivit någon orm för din kompis :)

Nej inte än, hon vill vänta tills hon har gått klart gymnasiet. :)

1685
794
fluffis:
MysanL skrev:

Nej inte än, hon vill vänta tills hon har gått klart gymnasiet. :)

Okej :)

83
44
Michael_B:
Kungs boa. Ganska lättskött och i regel lugna och trevliga att hantera. Men dom blir snabbt stora och tunga och den jag har vill ut så snart jag öppnar terrariet  och vill inte in igen :)

Medlem i SHF
4043
5092
Jonas_:
Jag är tvveksam till att kungsboa är en bra första orm till den som har begränsat med plats :) Det är ändå väldigt stora & tunga kramormar! Bara man vet vad man ger sig in på så är det såklart inga problem, som med alla andra arter. Finns betydligt lämpligare arter att börja med i mitt tycke :) 

146
85
Lovet:
Jag har sagt att om jag nån gång börjar med ormar så blir det en Lichanura trivirgata. Fastnade för dom för att jag tycker att dom är sjukt snygga och sen känns det som en väldigt bra första orm för mig då allt annat jag har hemma är ökenlevande,  rosenboan är ju dock inte ökenlevande men syftar mest på att de ska ha en låg luftfuktighet. 
Logga in för att posta i forumet
Sida av 3
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild