Hur ofta hanterar ni era stora ormar ?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 9

Administratör
Medlem i SHF, SmHF
2694
2512
anders:

Ladybug, skriv gärna privat till Jonas77 om du är intresserad utav att veta saker om honom. Du och falk kan ju ta erat snack privat emellan er också.

Nu håller vi oss till ämnet.

9
41
Ladybug:
Enligt mig har jag försökt påminnt om vad ämnet var,hela tiden. Men det får ingen effekt. Det borde du ha sett.

Falk har visat sig att vara fullständigt omöjlig att diskutera med, så jag lägger locket på.

Blir det så här defensivt vid varje diskussion när man ifrågasätter någon, så kommer man inte lära sig mycket av det. Kommer från och med nu enbart använda mig att personliga meddelanden, då är medlemmarna mycket ärligare och sakligare.

75
82
Snuset:
Det stämmer faktiskt att det alltid blir tjafs så fort man diskuterar detta ämne, inte bara här utan på många andra forum också. Tråkigt att det blir så eftersom att det sprider jävligt pissiga vibbar bland alla och säkert även för dom som är nya inom hobbyn och kommer in för att läsa. Hur som helst så gör alla olika med sina djur oavsett om det rör sig om grodor,hästar, ödlor eller ormar. Jag kommer alltid ta ut mina ormar för kontroll regelbundet. Jag kommer också ta ut mina ormar (dom lugna) för att visa upp och lära folk som är intresserade, även bara för att det är trevligt ibland. Det är många på olika forum som anser att det är idiotiskt men det är självklart fritt att tycka så. Men jag utgår från att ni/dom som tycker så inser att jag älskar mina djur och att jag inte gör det för att spela allan framför mina vänner. Alla gör olika och sålänge man inte skadar djuren så måste det accepteras. Så tänker jag i alla fall.

953
1840
peter54:
Ladybug, det handlar inte alls om vem du riktar dig till eller vad du försöker påpeka, utan hur du framför det. Tonläget och ordvalet du använder dig av är över gränsen för vad som är rimlig diskussionsnivå.

Tjafs uppstår inte av sig själv, utan någon eller några sätter igång det och inte sällan är det när någon blir kallad det ena eller det andra som tjafset löser ut. Man kan alltid välja andra formuleringar som inte är provocerande, strunta i att angripa någon enskild och låta bli att uttrycka sig nedsättande om annan

278
122
Snakedude69:
 This topic get brought up 1000 times.  Its pretty simple... if you want to hold your snake or reptile.. do it in a repectfull way.  if you dont like it thats up to you.  
 In my oppinion if you want to have a plesent snake... expecially a larger one.  handling should be a routine. it's no fun going in to a large snake cage to change water  or clean when you have a snake that is not used to to being moved or handled.  but this is just my oppionon. do what  you want at home.   what you want from these forums is everyones, experiences so that the reader can read and learn and make a choice themselves. not all snakes are handlable or should be handled, but a handleable snake for me is 10000 time more pleasent then a non handlable snake.

75
82
Snuset:
Snakedude69 du har helt rätt.

69
56
Moong:
Hanterar dem vid behov dvs när jag behöver flytta på dem.
Det händer också att jag tar ut dem och visar för bekanta. 

Medlem i SHF
537
750
Patch:

Skriver samma här som jag skrev i en liknande tråd på Facebook..

Jag kan förstå argumentet att man vill få sina stora djur hanterbara... De underlättar ju en hel del den dagen man måste hantera dem... Om hantering sen är de bästa alternativet låter jag vara osagt

Därimot så förstår jag INTE argumentet att man måste hantera djur så de inte är lika stressade den dagen man måste till exempel till veterinären med dem

Enligt de argumentet så är det alltså bättre att stressa ett djur flera gånger i veckan för att de ska vara mindre stressade de få gångerna man måste stressa dem? De är ungefär som många andra sagt tidigare likadant som att man sticker sitt barn med nålar några gånger i veckan för att de INTE ska vara lika nålrädda när de behöver en spruta! 

MvH Alex

75
82
Snuset:
Hur beter sig dina djur när du tar ut dom?

Medlem i SHF
537
750
Patch:

mina? 

har sköldpaddor och en varan... de är lugna vid hantering!

Men har haft alla sorter... varaner på ca 2 meter som vart oxtokiga och nätpyton som slängt sig ur terrariet varje gång man öppnade i matrespons!

Såg ingen anledning att hantera dem mer för det :)

Logga in för att posta i forumet
Sida av 9
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild