Terraristika Hamm 14mars 2015

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

133
30
Avipt:
Ja, för oss som bor uppåt och kanske inte har alla kontaker och vet vilka som åker så blire bökigt att fixa sammåkning :P

85
88
AniMaL:
Hehe ja det e klart . Men man kan alltid lägga upp en annons i god tid eller söka kontakter här och var :) ser många annonser om just samåkning till hamm och liknande . Går du med i din närmaste/lokala herpetologi förening så får du garanterat många bra kontakter och vänner där med gemensamma intressen som man kan fråga om hjälp om allt möjligt . 
Många föreningar har dessutom antingen samåkning lite här och där själva eller tipsar om samåkning nån annanstans . Finns mkt positivt med att gå med i en förening gällande denna hobby :) 

741
681
Binks:
Men borde väl fortfarande kunna möta upp folk och byta lådor med varandra på mässan? För det är väl bara förbud att ha gift på borden på Hamm mässan, eller är det totalförbud mot allt vad gift heter inom tysklands gränser?

Annars kan man ju som sagt bara mötas upp och byta låda med varandra.

1244
472
leedragon:
Binks skrev:
Men borde väl fortfarande kunna möta upp folk och byta lådor med varandra på mässan? För det är väl bara förbud att ha gift på borden på Hamm mässan, eller är det totalförbud mot allt vad gift heter inom tysklands gränser?

Annars kan man ju som sagt bara mötas upp och byta låda med varandra.

men de har ju gift i Hamm?

85
88
AniMaL:
Det är från och med nu i årsskiftet som det blir totalförbud mot giftormar och större ormar i antingen hela Tyskland eller vissa distrikt i Tyskland, minns inte vad de kom fram till . Alltså va det sista gången det fanns giftormar på hamm mässan nu i december .
läs mitt inlägg på förra sidan om detta .

139
363
Dwarfmonitors:

Avipt skrev:

Jasså allt för många människor som spelat allan? När jag va där vare något stolpskott som skulle leka me sin giftorm han precis hade införskaffat, självklart blev han biten och ambulans va på plats å grejer. Tråkigt för folk som är intresserade av giftormar (Om det nu va giftormar du syffta på)

Nej. Han blev inte biten på mässan. Han blev inte ens biten i närheten. Han var påväg från Italien, tror jag, och såg att två av ormarna han hade med sig var felkönade. Så han tubade dem, under kontrollerade former, olyckligt nog satte sig en i fingret. Mycket möjligt att det var klantigt. Men ge rätt information om man du vill prata om det. Det var dessutom ett torrbett.

133
30
Avipt:
Koffeinjunkie skrev:

Nej. Han blev inte biten på mässan. Han blev inte ens biten i närheten. Han var påväg från Italien, tror jag, och såg att två av ormarna han hade med sig var felkönade. Så han tubade dem, under kontrollerade former, olyckligt nog satte sig en i fingret. Mycket möjligt att det var klantigt. Men ge rätt information om man du vill prata om det. Det var dessutom ett torrbett.

Det var vad som sades på mässan iallafall, ambulans va där så utgick från att det var det som hände.

139
363
Dwarfmonitors:

Jag vet. Det gick mycket rykten på mässan. Jag var också där. Ville bara att rätt info skulle komma ut, inget illa menat!

2052
780
psyjoh:
Koffeinjunkie skrev:
Jag vet. Det gick mycket rykten på mässan. Jag var också där. Ville bara att rätt info skulle komma ut, inget illa menat!

Hur vet vi att just din historia är rätt när man hört ett par olika nu?

115
168
JTGeckos:
Det kommer vara totalförbud på mässan. Tydligen kommer dom ha kontrollanter på plats utanför mässan som kollar igenom lådor mm om dom misstänker något. Så det är nog dumt att chansa om man inte är sugen på dryga böter..
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild