Grodor & paddor

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 5

2966
1648
Hoggaforfan:

Binks skrev:
Ingen som har Phyllomedusa sauvagii?
Sett dessa hos en grodmänniska och vart jäkla imponerad och nästan sugen på att ha grodor själv, men de får bli i framtiden när man har plats för såna grejer.

Det är de grodorna som gjorde att jag började med grodor. Men de har varit omöjliga att få tag i men jag vet 5 pers som har velat skaffa dem. Föddes en kull i Tjeckien förra året och finns nu till försäljning i bla Tyskland för ca 1200:-
Inget jag har möjlighet att köpa nu men förhoppningsvis så blir de vanligare framöver.
Är väl bara Grod-Anders och Skansen-Akvarium som har dem just nu i Sverige antar jag. Men de är fantastiska.

67
33
FinnW:
Nyinköpta B orientalis. Har haft dessa förrut men sålde dom när det blev väldigt mycket pilgiftsgrodor. Nu är pilgiftsgrodorna sålda och nu har jag en hel del groddjur med svans och tyckte att dom får en plats i salamander rummet också. Kul att höra dom skälla svagt när man kommer in i rummet.

2966
1648
Hoggaforfan:
Ja det är lite omändring du har gjort i hobbyn Finn.

67
33
FinnW:
Men det är groddjur iallafall, he he

60
163
Pelle:

217
337
MartinJ:
Nu har jag förvisso inga nya arter att visa upp, men jag fick möjligheten att få några av grodorna fotograferade av en proffsfotograf, så jag kan inte mostå att visa upp bilderna. Bilderna är tagna av Bent Christensen.

Agalychnis callidryas, hona:

Theloderma corticale, hane:

2966
1648
Hoggaforfan:
Helt ok ;-)

Administratör
Medlem i SHF, SmHF
2694
2512
anders:
Riktigt snygga bilder MartinJ! A.callidryas är verkligen fina grodor :) Thelodermas är ju rejält fräcka också.

9
68
bentchr:
Här är några av Jörgen Sondells snygga pilgiftare

139
363
Dwarfmonitors:
Hoggaforfan skrev:

Det är de grodorna som gjorde att jag började med grodor. Men de har varit omöjliga att få tag i men jag vet 5 pers som har velat skaffa dem. Föddes en kull i Tjeckien förra året och finns nu till försäljning i bla Tyskland för ca 1200:-
Inget jag har möjlighet att köpa nu men förhoppningsvis så blir de vanligare framöver.
Är väl bara Grod-Anders och Skansen-Akvarium som har dem just nu i Sverige antar jag. Men de är fantastiska.

Låter dyrt? Snackade med en tysk för ett tag sen som föder upp dem stadigt. Han skulle ha 600.-/djuret för semi-adulta. Billigare för ungdjur.

Logga in för att posta i forumet
Sida av 5
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild