Starkare fogger

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

7
1
Tooticki:
Flurk93 skrev:
tips tips! Köp ingen reptilfogger utan en luftfuktare till rum. Läs lite så ser du att MÅNGA gör exakt samma sak som reptilfoggers (kall dimma som bildas pga höga ljusfrekvenser) De är i regel mycket bättre, håller bättre och skapar med dimma. Min Bionair fyller mina tre terrarier (två 60*60*45 och ett 60*45*90) på typ 5 minuter så att man inte kan se in i dem äns! Kräver lite eget pyssel med slang osv men jag har använt den i ett år och kommer aldrig gå tillbaka till reptilvärldens foggrar. På majoriteten av dem kan man ställa in mängden ånga :) skrivit lite om den här:

reptilelifehacks.blogg.se/

Jag har 2 terrarium och har införskaffat 2 st bionair men får bannemig inte till dimman på något bra sätt!
Det ena terrariet är 60x45x60 och det andra är 90x45x90 och jag har köpt sån genomskinlig, mjuk slang från Clas Ohlson med innerdiameter på 10-12mm.

Problemet jag tror som är, är att jag bad en vän göra en adapter så slangen skulle passa munstycket och hålet är för litet.

Hur löser jag det på bästa sätt? 

Hur har ni gjort?? 

35
11
Flurk93:
Bästa är om slangen är bred och att man ställer foggern uppe på terrarierna så den faller nedåt och inte vatten kan ansammlas i slangen någonstanns. Se till täta ordentligt så inget smiter. :)
Jag har silikonat fast en bred slang från bauhouse.

239
197
Danpss:
Tooticki skrev:

Jag har 2 terrarium och har införskaffat 2 st bionair men får bannemig inte till dimman på något bra sätt!
Det ena terrariet är 60x45x60 och det andra är 90x45x90 och jag har köpt sån genomskinlig, mjuk slang från Clas Ohlson med innerdiameter på 10-12mm.

Problemet jag tror som är, är att jag bad en vän göra en adapter så slangen skulle passa munstycket och hålet är för litet.

Hur löser jag det på bästa sätt? 

Hur har ni gjort?? 

Kolla på en avloppsflex slang med diamanter på ca 30 mm. Kanske den passar i hålet?

7
1
Tooticki:
Ska ev iväg till plantagen inom kort, kan kika om de har någonting som verkar intressant :) 

Hur har ni löst med slangen ovanpå terrariet? 
Har ni såpass kort bit så den inte flyttar på sig eller liknande? Eller finns det något som kan hålla det på plats? 

Har ni hål i nätet till slangen eller har ni slangen på nätet? 

239
197
Danpss:
Jag har bara min vilande på nätet och satt fast den lite lätt med buntband.
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild