Visa upp era terrarier

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 41

378
479
Svedjemo:
Dwarfmonitors skrev:

Jag är inte Pelle, men jag tycker att xaxim är bäst av allt jag har testat i regnskogsburkar. Har haft fogskumsbakgrunder, korkbark, lera, epiweb, färdiga bakgrunder m.m. 

Tack för ditt svar :) Då blir det till att testa i nästa burk.

Medlem i DHF
875
307
tenebrosa:
Dwarfmonitors skrev:

Jag är inte Pelle, men jag tycker att xaxim är bäst av allt jag har testat i regnskogsburkar. Har haft fogskumsbakgrunder, korkbark, lera, epiweb, färdiga bakgrunder m.m. 

hur pass mycket måste man spraya vatten på det för att det ska växa? måste man dränka det i vatten flera gånger per dag eller räcker det med en gång om dagen? 

97
177
sammemoya:

Ena sidan. 

Från bot till top

Gul anakonda, kungsboa, strålsnok,grön trädpyton,busksnok

Bor hemma fortfarande så har ingen möjlighet till ett "ormrum" så mitt "vanliga" rum får bli ormrum istället :)

ett skrivbord en säng o en bokhylla allt annat är terrarium brukar jag säga.

Sen fågelburen till gröna gaphalsen också, ganska trångt kand et bli ibland.

182
87
Mrjansson92:
nu har jag äntligen fått glaset till terrarieställningen jag byggt för ca 1 månad sen =) längst upp bor våra 3 stora leopardgeckos, i mitten stora majsormen och längst ner ska råttsnoken få flytta in när han ätit på sig lite mer =)

67
25
marann13:
jag har mitt i rummet för mamma låter mig inte ha någon annan stans :)

146
85
Lovet:

Mitt lilla hörn börjar bli klart :)

376
359
a6lex:

Mitt första byggen som jag bara mest testade olika tekniker på. Blev inget vidare så kasserades, men man lärde sig mycket (tekniskt)!

Baksidan va i PC för att kunna borra och limma i. Pumpen till vattenfallet va en Einheim akvariepump av större modell. Alldeles för dåligt med ljus för att de skulle växa dock!

Satt dubbla fläktar (in/utsug) för att inte få stagnerande luft

123
68
mallimalli:
markusbabs skrev:

Vad är det för stora ormbunkar du har?? Riktiga? Vilken sort isåfall? :)

Lägger även in mitt ena som ska målas om på utsidan (nån fick för sig att klistra upp gamla notpapper, vilket kan va snyggt, men inte på ett terrarium) och få en ny boende till helgen, en boa-hona :D
Men hon är egentligen för stor för detta så ska bygga ett annat alternativ snart.
Oså får han som bor där nu (till höger i bilden) flytta in i ett ombyggt akvarium så länge, han är jue ändå lite för liten för detta gigantiska terra, men han ska oxå få eget space när jag bygger nytt till henne :)

Och här är leopardens hem (ursäkta solen som speglar allt damm och allmänt förstör bilden)

205
26
Strunten:

Ny setup i sovrummet :D

93
72
RainbowVess:

Bytte nyligen lysrör till min M.S.Mcdowelli 0.1

Vad tycker ni om skillnaden?

Ett 180x70x70 som vi byggt sj :)

Ska in med lite mer klättermaterial senare :)

Logga in för att posta i forumet
Sida av 41
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild