Visa upp era terrarier

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 41

1685
794
fluffis:

Äntligen har terrariestapeln i vardagsrummet blivit klar! :) Jag kastade ut ett högt förlegat terrarium där och får nu plats med fler ormar i dessa fyra terrarier, hihi. Om ni har glömt hur det ser ut i mitt ormrum så kolla på sidan 2 i den här tråden :)

444
153
jpson67:

Oj ett sådant vill jag ha.

Administratör
Medlem i SHF, SmHF
2694
2512
anders:
Bumpar upp tråden.

81
113
Henriette:

Här har jag geckos, dock mer inredning nu,och alla har diodlampor, även översta.

Här har jag ormar, har två av dessa. Helt nybyggd på bilden, så det är mer inrett nu.

86
240
Waingro82:
Lite av min samling :P

32
11
Pred:

2052
780
psyjoh:
En fråga för mig som snart ska börja bygga...

Ni som byggt terrarie hyllor eller vad man ska säga,  terrarier som sitter ihop ovanpå varandra,  hur har ni löst värmen? Har ni gjort mellanrum för matta/värmelampa? 
Ska bygga nåt liknande som ditt vita Henriette men vill helst inte ha lampor inne i burken till skäggisarna. 

Medlem i SHF
4043
5092
Jonas_:
Staplar man är det nog enklast att ha värmeslinga inne i terrariet, så har jag det i några burkar. Givetvis har jag skydd över så ormarna inte kommer åt att bränna sig på slingan. 

Till skäggagamer hade jag personligen skippat bottenvärme & istället kört värme uppifrån då det är en solälskande ödla :)
Antingen värmepanel eller en kombinerad värme/UV lampa.

2052
780
psyjoh:
Jo jag har ju solar raptor och solarglo jag kör med. Tänkte bara hur man bäst gör utrymme mellan terrarierna så det släpper ut värme från lampan så burken som är ovanför inte hettas upp för mkt underifrån. 

2052
780
psyjoh:
Kanske enklare att bygga sida vid sida då istället. 
Logga in för att posta i forumet
Sida av 41
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild