Kungspyton

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 3

733
297
markusbabs:
90*50*60 som du har nu passar bra till din hane.

51
5
Tezza:
kan jag ha en 180.60,60 till han

544
425
Gibblo:
Tezza skrev:

Ja.

163
34
Danne:

Tezza skrev:

Frågan är om han kommer vilja äta eller inte med så stora mått. Väldigt rikligt med inredning och gömställen skulle jag rekommendera isåfall. Skriv gärna hur det går.

51
5
Tezza:
jag hade bara den tanken på de finns en nära som säljer en sån stor... o sj klart har jag tänkt på ställen o gömma sig i även så han kan ha mer o röra sig i finns ju mer man man kan inreda me då oxå för göm o kläter möjligheter

544
425
Gibblo:
Danne skrev:

Frågan är om han kommer vilja äta eller inte med så stora mått. Väldigt rikligt med inredning och gömställen skulle jag rekommendera isåfall. Skriv gärna hur det går.

Givetvis får det vara korrekt inrett. Men inreder man ordentligt och försöker framställa ett naturligt habitat så kommer inredningsdetaljer ta en del plats, så då är det ju bra om man har ett lite större, med flera gömställen etc. Det ger ju även ormen lite bättre termoregleringsmöjligheter tycker jag.

51
5
Tezza:
ja sj klart mycket roligare oxå om de är stort o man kan inreda bättre än i en 90. som man varje dag måste rätta till inredningen för han river

51
5
Tezza:
hej har hitta en 150+50+50 till min hanne gissa att de är bra för han o sen enligt lagen oxå
min fråga är hur bäst ska de inredas o så..

544
425
Gibblo:
Tezza skrev:
hej har hitta en 150+50+50 till min hanne gissa att de är bra för han o sen enligt lagen oxå
min fråga är hur bäst ska de inredas o så..

Förslagsvis så naturligt som möjligt, torv som bottensubstrat, med växter i av olika slag. Tillsammans med barkbitar som gömställen och fastskruvade (eller annat bra alternativ för att det ska sitta ordentligt) grenar som klättermöjlighet.

Blir fint och mysigt, samtidigt optimalt för ormen som säkert kommer trivas!

Detta är bara förslag från min sida och lite hur jag gärna inreder, inget "så här ska det vara" utan bara vad jag föredrar med djuret som fokus :)

51
5
Tezza:
okej men de är bra storlek till min kp för den andra stora kändes lite fel för en hanne
Logga in för att posta i forumet
Sida av 3
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild