Hur f_n tänker man?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 5

1244
472
leedragon:
skiten ligger i samma kategori som jagad av hundar, va fan håller man på med? och snubben  kommer ju inte att vara vid liv när han är i ormen, de kväver sina  byte till döds sen sväler dem, för att inte tala om hugtänderna, nu tugar de inte men de sätter sväl fast tänderna i byten för att hjälpa att svälja den? och detta tar ju flera timar,samt det är huvud som åker först så hur länge kan han vara utan att andas?

544
425
Gibblo:
Ah det var inte oväntat att se Discovery sända ett nytt fejkprogram för att hålla tittarsiffrorna uppe. Discovery är ren skit numera.

Att man skapar fejkprogram och orealistiska inslag är sin sak. Men när de går ut med det som ett informationsprogram eller dokumentär och ska få folk att tro på skiten de publicerar med inhyrda "experter" med fejkade namn mm, då är det bara idotiskt för det sprider bara okunskap och dumma rykten.

Medlem i SHF
537
750
Patch:

Anakondor har väl inga huggtänder? :)

Men som Anders säger så ju mer publicitet detta får... ju större Hype får programmet OM de kommer sändas

1244
472
leedragon:
som jag vet så har de  krogformade tänder får att göra det svårare  att ta sig ifrån den när man är biten, eller?

121
95
Kega:
Discovery har ju på senare år blivit en jävka skräpkanal... kanske alltid varit det iof. 

1275
1725
Falk:

Kega skrev:
Discovery har ju på senare år blivit en jävka skräpkanal... kanske alltid varit det iof. 

För 15 år sedan gick det ständigt bra dokumentärer men sedan gick det över till realityshows som occ och dylikt.

Animalplanet valde precis samma linje tyvärr

34
12
ReptiGustav:
Det stog att han skulle ha en speciell dräkt som gör att han inte dör, men det kan ändå gå fel

Medlem i SHF
4043
5092
Jonas_:

leedragon skrev:
som jag vet så har de  krogformade tänder får att göra det svårare  att ta sig ifrån den när man är biten, eller?

Ändå inga huggtänder i ordets rätta bemärkelse ;) Jag förstod vad du menade men vad betyder krogformade? Gissar att det inte är som för många idag, formade utav krogkvällen igår :P haha. 

Bojkotta skiten bara! Helt värdelöst för alla som har en passion för jätteormar, har man otur kommer "vanligt folk" tro att stora ormar är människoätare vilket är ett STORT misstag, nää usch det bara vrålar ju oseriöst om programet :(

544
425
Gibblo:
Jonas_ skrev:

Ändå inga huggtänder i ordets rätta bemärkelse ;) Jag förstod vad du menade men vad betyder krogformade? Gissar att det inte är som för många idag, formade utav krogkvällen igår :P haha. 

Bojkotta skiten bara! Helt värdelöst för alla som har en passion för jätteormar, har man otur kommer "vanligt folk" tro att stora ormar är människoätare vilket är ett STORT misstag, nää usch det bara vrålar ju oseriöst om programet :(

Precis, får höra det ofta när folk undrar vad man har för ormar hemma "Hur kan du ha en sån hemma, de äter ju människor". Brukar säga något i stil med "jahaaa det har jag missat, men du får gärna upplysa mig" :)

Yes, bojkott är det som gäller. De har tappat greppet och kommer troligtvis inte gå tillbaka till att vara en faktakanal. Kollar en del på viasat nature, rätt tjatig kanal men finns många bra guldkorn kvar där i alla fall, samt att de inte inspirerats av realitystilen.

Nej det är inte lätt för oss med "människoätande" ormar och svårare blir det med såna här nötter som denna anakondakillen, folk är så lättpåverkade av allt idag, information sprids på helt andra sätt och därför bör man idag vara lite extra källkritisk, vad det än kommer till egentligen.

Visst har det hänt att ormar har fått i sig människor i historien, framförallt barn och dylikt, men det gör inte ormarna till människoätare utan bevisar snarare igen att de är opportunister.

1275
1725
Falk:
Tyvärr är det som Gibblo skriver och i dom flesta fall när det är leddjur eller ormar på tv så heter programmen oftast i stil med Top dealiest, Most venomous och dyl. och istället för att visa det egentliga djuret så blir det skrämselpropagande
Logga in för att posta i forumet
Sida av 5
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild