Köpa online?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 5

1275
1725
Falk:
Karkka har helt rätt, det skulle bli en enda röra på denna sida.

25
8
nexion218:
Har gjort ett par beställningar därifrån och min erfarenhet är att inte handla något exklusivt därifrån då garantin som täcker att din spindel är i liv när den landat i ditt hem inte sträcker sig utanför UK.

Administratör
Medlem i SHF, SmHF
2694
2512
anders:
Blir det väldigt mycket skrivande i vissa kategorier, så kanske en uppdelning i forumet behövs där man delar in kategorierna i underkategorier. Jag gör gärna vad jag kan för att underlätta och göra det bättre.

Jag tycker det är väldigt kul att krypintresserade även är medlemmar här. Fördelen som jag ser det är att man samtidigt kan få en lite vidgad vy över andra djurgrupper på terrariedjur.se och man kommer åt en hel del nybörjare som inte bestämt sig för vad de vill skaffa. Krypforum är det dock inget fel på (bortsett från aktiviteten då kanske), och det finns en hel del nyttig information där. 

I vissa fall kan jag vara negativ till att information är utspridd över olika forum, facebookgrupper och annat som försvårar för oss att ha en samlad hobby, men samtidigt får man faktiskt erkänna hur mycket hjälp krypforum gett åt folk under åren, och hur det stärkt intresset.

35
9
Karkka:

Jag håller med i det du skriver Anders. Nu har vi gått bra utanför ämnet men......

Som det ser ut nu ska kan jag tänka mig att nybörjae som mig själv surfar in på sidan. Nu är iaf jag sån som har ro att läsa igenom några sidor tillbaka. Men vissa tror jag kanske inte orkar bläddra och leta 30-40sidor efter svar, då gör man istället en ny tråd. Sökfunktionen finns såklart, men det är inte alltid man vet hur man ska skriva för att få det resultat jag vill av sökningen.

Nu spånar jag ganska fritt. Som du säger med underkategorier. Då skulle isf varje huvudkategori ha liknande under kategorier. Så slipper man bläddra igenom flera antal sidor med alla möjliga olika frågor. Samt att man får bättre ording på forumet. Att ex ormar och ödlor har varsin kategori terrarieinredning. Underkategori med länkar till till skötselråden. kategori med bilder.... osv

På så sätt slipper man allt i samma huvudkategori fördelat på 50 sidor. Sen skulle kanske nån funktion så att man kan lyfta fram de trådar som verkligen är vettiga där man har fått bra svar på sina frågar och på så vis ytterligare hjälpa nybörjare.

En nackdel med det kan ju vara just det att man måste då klicka sig fram en massa. Och man får inte den mix av trådar som förövrigt kan vara lite kul när man bläddrar igenom och det kan dyka upp lite vad somhelst.

Se det här som förslag eller en massa onödig text, jag har iaf skrivit av mig lite:P

Kankse skulle ha skickat PM till dig Anders istället för att skriva här....

444
153
jpson67:
Ja nu blev det ett nytt ämne i min undran över onlineköp :)

444
153
jpson67:
www.facebook.com/spidersworld.eu?fref=ts

www.spidersworld.eu/en/spiders/

60
31
Airbrush73:

Jag kommer garanterat att beställa från spiderworld till våren =)

Medlem i SHF
4043
5092
Jonas_:
Jag är nyfiken varför man beställer spindlar från andra länder? Finns inte dessa arter i vårat land eller är det priset man beställer för? :) 

121
95
Kega:
Jonas_ skrev:
Jag är nyfiken varför man beställer spindlar från andra länder? Finns inte dessa arter i vårat land eller är det priset man beställer för? :) 

Är en väldigt liten hobby i Sverige så utbudet är ju därefter. Är enormt mycket större ute i Europa och priserna är generellt mycket lägre.

40
12
205:
vet inte hur det är med spindlar från england men skalbaggar är defentivt dyrrar där ifrån en andra europeiska land
Logga in för att posta i forumet
Sida av 5
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild