Vaxmott

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 4

2052
780
psyjoh:
Jo jag har oxå kört den smeten men den är väl att ha till fjärilarna när de ska föröka sig?
Eller har jag fattat den fel?
Får iaf larver där i...

2966
1648
Hoggaforfan:
Inget speciellt med den smeten utan det är helt enkelt mat, ersättning för bivax. De förökar sig och äter av det som finns helt enkelt :-)

2052
780
psyjoh:
Just glycerolen är endast till för förökningen. Utan den blir där inga nya larver. Tänkte bara om det gick att slänga in annan mat som jag har till andra larver?

2966
1648
Hoggaforfan:

Kan säkert stämma. Då finns ju det naturligt i bivax.

Aha du tänker så. Jag kan inte svara på det. De kan säkert överleva på en hel del om det krisar sig men det är ju inte säkert att de tycker om det men har du tur så kanske du snubblar över något bra. 
Jag hade en liten koloni i mitt terrarium ett tag, vad de åt av vet jag inte men något verkade de hitta. Slutade med att jag lade in en vaxkaka till dem.

2052
780
psyjoh:
Var hittade du bivax då?
Kanske lättare att bara slänga in en kaka än att blanda en smet var gång? 

2966
1648
Hoggaforfan:
Jo det är det. Jag fick ett antal kakor gratis av en lokal biodlare, han misstänkte att de kakorna redan var besmittade av vaxmott så han skulle ändå slänga dem.
www.biodlarna-nordvast.se/ kan ju hjälpa dig kanske :-)

2966
1648
Hoggaforfan:
Jag förvarar det i frysen så är lätt att bryta av bitar och inte så kladdigt.

2052
780
psyjoh:
Tack för hjälpen. Ska kolla upp det :)

2052
780
psyjoh:
Jag mailade dem så vi får se om de svarar. Fick du dina genom dem?

2966
1648
Hoggaforfan:
Nä, min källa har en lokal i samma byggnad som Blekinge Exotisk Värld så jag slog honom en signal direkt :-)
Var bara nyfiken hur svårt det skulle vara för dig att hitta så gjorde en snabb sökning och hittade dem så lika bra att posta länken när jag ändå hade den uppe :-)
Logga in för att posta i forumet
Sida av 4
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild