Hybrider

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 3

135
130
Hellemar:
Tjabba...

Som jag ser det, om vi håller oss till våran huggis, så ser jag faran i om den skulle korsas med en större huggis så att giftmängden per bett blev större - då hade vi problem...

För övrigt när det gäller denna typ av korsavel så är det som vanligt - money talks, för så länge folk betalar storkovan för nya morfer så får vi vara så varsågoda att ha kvar detta gissel... Och vad jag märker som varit borta från hobbyn ett par år så har acceptansen för skitavel ökat och intresset av lokaliteter och rena arter/underarter minskat vilket jag personligen tycker är väldigt tragiskt...

Nåt som därefter fortfarande är vanligt förekommande är påhopp så därför är det säkrast att påpeka att det visst finns folk som fortfarande satsar på rena djur o lokaliteter...

Henke :)

Medlem i GHF
646
417
Jimmy:

Det där är ju inga konstigheter, nikolski var ju tidigare en underart av berus, så de är ju väldigt nära besläktade, och lever nära varandra geografiskt så de skulle mycket väl kunna hybridisera narurligt.

Likaså aspis och berus, deras utbredningsområde överlappar och det kan mycket väl finnas hybrider i naturen, så det är inget sensationellt. I schwarzwald i sydvästra Tyskland finns tex både aspis och berus.

Att det bara är en tidsfråga innan någon större Turkisk huggormsart förvildar sig och skapar livskraftig avkomma i Svenska naturen är knappast troligt. Att Majsormar skulle kunna hybridisera med våran svenska snok är inte heller det troligt. Trams behöver man väl inte kalla det, men det kommer ALDRIG hända.

Medlem i DHF
263
355
McPede:

Jimmy skrev:

Det där är ju inga konstigheter, nikolski var ju tidigare en underart av berus, så de är ju väldigt nära besläktade, och lever nära varandra geografiskt så de skulle mycket väl kunna hybridisera narurligt.

Likaså aspis och berus, deras utbredningsområde överlappar och det kan mycket väl finnas hybrider i naturen, så det är inget sensationellt. I schwarzwald i sydvästra Tyskland finns tex både aspis och berus.

Att det bara är en tidsfråga innan någon större Turkisk huggormsart förvildar sig och skapar livskraftig avkomma i Svenska naturen är knappast troligt. Att Majsormar skulle kunna hybridisera med våran svenska snok är inte heller det troligt. Trams behöver man väl inte kalla det, men det kommer ALDRIG hända.

Det var inte meningen heller. Jag lade bara in källhänvisning. 

34
29
Olmen:
McPede skrev:

Det var inte meningen heller. Jag lade bara in källhänvisning. 

Tyvärr är det inte källan till det apokalyptiska scenario Realboas beskrev. Jag vill se en källa på att tyska forskare i ett laboratorium korsat V. berus med en turkisk huggorm vars avkomma kommer invadera Sverige.

83
44
Michael_B:
Kan olika boaarter korsa sig??
Logga in för att posta i forumet
Sida av 3
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild