Insekter i vattenskålen!!!

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

2966
1648
Hoggaforfan:
Låt dem vara, de är ju renhållningsarbetare så gör ju bara det hälsosammare för djuren i terrariumet.

Medlem i SkHF
279
187
Smilla:
Hoppstjärtar, Folsomia candida. Små renhållare helt enkelt som tidigare nämnt. Jobba med dem, inte mot dem. De är nyttodjur :) 

www.terrariedjur.se/?page=articles&sub=art&aid=48

43
7
sirensis:
Tackar för alla svar!
har ny lagt in nytt substrat och gjort iordning terrariet igen :)
nu är det inte lika många men de finns där iaf.

85
88
AniMaL:
Många av oss odlar Hoppstjärtar eller till och med köper dom för att kunna lägga in i alla sina terrarier :) dom är awesome! Även gråsuggor är grymt att ha i sina burkar .

2052
780
psyjoh:
Är hoppstjärtar och fuktkvalster samm?
Eller gör de samma nytta?
Hade hoppstjärtar till mina jungfruar och gråsuggor men nu kan jag ej se några och där är inte för torrt, antar att de blivit uppätna eller gömmer sig?

903
510
Evanjeline:
Om du rör runt i substratet kommer du nog se dem. De gillar att hålla till vid saker i mina terrarium. Vid bamburören, växterna, under krukor. De flesta av dem är i substratet och inte ovanpå. Testa att hälla ut lite fruktpuré eller vad du ger geckosen som fruktdelen av sin diet så kommer de nog krylla av dem nästa dag där.

2052
780
psyjoh:
Jag har sett dem under vattenskål och krukor men inte längre..

Men är hoppstjärtar detsamma som fuktkvalster så man kan odla fram själv? 

Har köpt från början från HC men tänkte om det var detsamma är det onödigt att köpa nya...

43
7
sirensis:

Ja gråsuggor har jag men viste inte vad detta var haha

better safe then sorry

Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild