Racksystem?! Hiss eller diss?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 5

903
510
Evanjeline:
Bara ta människor, nästan alla slappnar av av att vara i skogen, eller sitta och titta in i en eld. Det finns en anledning vi vill ha krukväxter inne, och slappnar av av färgerna grönt och blått. Hur länge sen var det vi bodde i grottor, eller ute i skogen? Detta är primala instinker, och de försvinner inte av att ha bott i hus, och städer. Visserligen är människors generationer mycket långsammare, och vi är fortfarande utomhus, medan många av reptilerna aldrig sett naturen förutom en snabb glimps mellan mässan, bilen och huset. Precis som oss tror jag deras naturliga miljö gör att de slappnar av, och känner sig säkrare. De vet instinktivt om att löv är bra att gömma sig i, eller klippor eller vad det nu är. Dessutom ger det reptilerna mycket mer stimulans, med dofterna från alla växter, och resten av inredningen. De kan använda sin vakna tid och hitta de bästa gömställena, bästa solplatserna, och allt annat de har instinktivt vilket ett typiskt rack inte erbjuder dem.

158
19
Johanon:
liknande du precis reptiler med människor??

Sen skulle det vara intressant att veta hur många av alla de som dissar rack egentligen har egen erfarenhet av rack.
Själv har jag inget emot rack, det grundar jag dock på andra personers erfarenhet.
Och som någon skrev att en veterinär hade uttalat sig om att rack är dåligt skulle vara intressant att höra mer om, jag själv förlitar mig mycket mer på någon som faktiskt är "special" inriktad på ex Kp´s, än en vet som alltid låter "lagens mening" styra sina åsikter till viss del.

903
510
Evanjeline:
Jag säger att vi människor som ska ha kommit mycket längre i utvecklingen än reptiler fortfarande har nästan om inte alla primala instinkter kvar, hur mycket vi än vill säga vi kan komma över dem. Då kan det nog antas att samma gäller reptiler som många hävdar endast går på instinkter och inte har känslor.
Logga in för att posta i forumet
Sida av 5
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild