Trynsnok på rymmen

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 7

Medlem i GHF
646
417
Jimmy:
Har man skjutglasterrarie hjälper tyvärr ett lås föga mot små snokrymningar, utan man måste täta springan mellan glasen hela vägen från botten till toppen. Alternativt ha ormen i en petbox där locket sluter tätare än skjutglas.

En snokjuvenil som normalt är kanske 1 cm tjock kan bli j*vligt platt och tränga sig igenom springor på några millimeter.

135
130
Hellemar:
Tjabba...

Räkor ???
Rätta mig om jag har fel men räkor är väl ändå gråaktiga som levande och blir rosaaktiga när de kokas (med salt som inte är jättenyttigt för en liten orms njurar) ?!?!

Sluta med allt trams nu och fånga ormen genom att lägga ut en massa dubbelhäftande tejp !

Henke :)

Medlem i NNHF
52
55
danne_60:
Kör med vanlig eltejp om man inte vill flå ormen för å få loss den sen. :)

235
155
Brokensynapse:
Jag hade en juvenil djungelrut på rymmen för ett par år sen då jag missade en glipa mellan glasskivan och väggen på terrariet, va yttre "ram" på det därav missen, men den va borta en vecka och jag slet ut skåpsluckor som de va glipa mellan men hitta den inte. 

Sen en morgon jag skulle iväg och jobba förmiddag och skulle ta ett bloss innan jag gick så stoppar jag ner handen i fickan för att ta upp tändaren och den va inte ensam där i:) hade arbetat dagen innan och jag hade märkt om jag gått runt med en orm i fickan så mitt tips är att kolla byxor eller mellan kläder i garderober eller som ligger i lägenheten då dom byter plats. 

45
68
Jimmy_S:
Vem har sagt att räkorna ska vara kokade mitt "trams" funkade för mig iallafall

135
130
Hellemar:
Tjabba...

Vart köper man okokta räkor ?
Eller snarare - vad är det för färg på de räkor du körde med ? Var de snudd på transparenta eller rosa ?

544
425
Gibblo:
Hellemar skrev:
Tjabba...

Vart köper man okokta räkor ?
Eller snarare - vad är det för färg på de räkor du körde med ? Var de snudd på transparenta eller rosa ?

Tjabba

Okokta räkor kan man köpa i vilken asiatisk butik som helst.

45
68
Jimmy_S:
Jag köpte mina på citygross men det lär väll finnas hos dom flesta fiskhandlare. Och vad dom har för färg beror på vad är för art. Fast i mitt fall kom den på lax men jag tänkte att det lär ju funka med räkor med för jag brukar använda det och scenta ifall någon hatchling krånglar med maten.

135
130
Hellemar:
Tjabba...

Jag tror att merparten av oss tänker på vanliga rosa räkor när "räkor" nämns så där rakt ut utan att specisera - och dessa vanliga räkor är kokta och har en väldigt hög salthalt som inte är nyttig för nån liten orms njurar. Det kan ju vara värt att tänka på...

45
68
Jimmy_S:
Ja det var dumt att inte specisera. Hur går det för trådskaparen har du hittat ormen än?
Logga in för att posta i forumet
Sida av 7
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild