Trynsnok på rymmen

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 7

Medlem i SHF
4043
5092
Jonas_:

Tolka mina inlägg hur du vill :) Syftet från min sida var dock att ge bra information samt skriva lite om vad som kan hända i ett större perspektiv i hobbyn. 

Säger det igen så jag inte misstolkas, det var inget personligt påhopp från min sida, tråkigt om du uppfattade det så :/ 

Lycka till med trynsnoken!

2052
780
psyjoh:
Ja det reagerade jag oxå på...
Varför blev det inget hot om tidningar och dylikt i de andra rymningstrådarna?
Ta inte åt dig ninja det blev lite uppförstorat det här hehe :)

24
22
Ninja:

psyjoh skrev:
Ja det reagerade jag oxå på...
Varför blev det inget hot om tidningar och dylikt i de andra rymningstrådarna?
Ta inte åt dig ninja det blev lite uppförstorat det här hehe :)

Det kan nog jag svara på, trynis har saliv som är giftigt (vemous) för dess byten men helt ofarligt för människor. I värsta fall kan en människa få en ALLERGISK reaktion som utspelar sig i en (oftast) liten svulnad. Ett insekts/kattbett kan ge mycket värre skador men eftersom trynisar har detta saliv kan vissa (speciellt blaskor) missta att de är giftiga för oss människor. Eller så kan blaskan bara skriva att den är giftig och lämna ut delen att giftet påverkar inte människor för 5 öre utan nästan bara din groda.

Tom möss reagerar knappt på det (vissa har försökt att använda detta som argument för att ge trynisar levande möss, vilket har lett till att trynisar har fått skador av mössens bet utefrån och innefrån.. :( )

Sedan så spelar trynsnoken hellre död (om du inte stinker groda/mus och trynisen är bra på att äta) än biter dig spelar såklart ingen roll för blaskorna.

Jag tar inte åt mig allt för mycket än att jag har misslyckas se till att han är kvar i terrariet. Som sagt, det var redan en stor smäll för mig och kommentarerna gjorde det inte så mycket värre. :P

741
681
Binks:
Häll mjöl vid alla dörröppningar så ser du iaf om den rör sig mellan rummen.
Ett annat alternativ som är lite värre är att lyfta in en katt eller hund. De hittar allt ;)

135
130
Hellemar:
Tjabba igen...

Vi skiter i allt vad kvällspost och annat heter och så börjar vi med att reda ut problemet. Frågan lyder: Hur fortsätter du att fånga in ormen?
Det viktiga nu är inte att se om ormen är på rymmen - det vet vi alla att den är så skit i mjöl och ut med en jädra massa dubbelhäftande tejp på alla tänkbara ställen och fånga in ormen. 

Henke :)

Medlem i SHF
137
55
BenjaminLindner:
går att köpa larm som man enkelt fäster med något slags kludd på teknikmagasinet som låter utav helvete om något rör sig, kostade 150 kr för två när jag köpte mina. De känner av rörelser

45
68
Jimmy_S:
Prova att lägga ut lax eller räkor på dubbelhäftande tejp sedan lägger du en tejpfälla vid alla element det borde göra susen.

24
22
Ninja:
Jag tror att jag kör på N1njas förslag först och sedan går på larmen. För larmen lär ju skrämma iväg trynisen om han kan känna av vibraionerna. Mjölet kan jag ändå ha kvar än så länge (får köpa tejpen imorgon) i fall han bestämmer för att röra sig och då vet jag kanske i vilket område han är i.

Edit: går gravad lax bra? (har i frysen) eller ska jag köpa rå?

45
68
Jimmy_S:
Nej det ska inte vara gravad lax köp rå. Och det ska inte vara räkor som legat i lag köp frysta och tina.

Medlem i DHF
263
355
McPede:
Håller med Hellemar. Har du inte dubbelhäftande tejp, kör vanlig tejp som du lägger upp och ned, skapa ett rutmönster över hela golvet med tejpen. 
Logga in för att posta i forumet
Sida av 7
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild