Ni får ett gott skratt!

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 4

160
91
turboadde:
Håller med Linus att det är väll ingen större skillnad än att se en orm som tagit en råtta eller liknande. Bilderna är ju inte blodiga eller nått sånt. Man får ju nästan räkna med sånt när man bläddrar runt reptilforum. Antingen borde det vara nolltollerans på sidan att visa ormar som tagit byte eller äter, eller så får man visa det. Känns bara dumt att sitta och bestämma vilka djur man visa.
Jag kanske håller möss hemma och skulle då kanske tycka det var stötande. Men sånna bilder har jag aldrig läst kommentarer om.

Mitt tips för er som har lätt att stöta sig med sånt material är att skaffa en datamus med ett snabbt scrollhjul så ni snabbt kan ta er förbi dom.

Eller för att komma närmast verkligheten att inse att även våra käraste svenska sällskapsdjur går att äta och görs det i många delar av världen. För jag tror det är där skon klämmer mest.

Medlem i SHF
4043
5092
Jonas_:

En ansvarsfull djurägare borde också ha koll på sin katt eller hund bättre kan jag tycka :)

Angående rubriken kan jag hålla med om att den blev konstig om man tänker på bilderna, roligt är det kanske inte, men rubriken kan jag inte ändra på då det inte är min forumtråd. Jag tar stor hänsyn till andra människor, därför jag la upp bilderna på terrariedjur.se (reptilforum med reptilmänniskor) och inte någonannanstans på internet så vem som helst skulle se dom. 

Än så länge finns inga regler vad gäller uppladdning av matningsbilder och större ormar. Vad jag vet iaf om jag inte missat något? 

Ha en bra kväll folk!

18
5
HLager:
Namnet på tråden var tänkt till MIN bild och ingen annans. tror inte att en kp bebis kan ta sig an en 2årig katt.... 

Medlem i SHF
4043
5092
Jonas_:

HLager skrev:
Namnet på tråden var tänkt till MIN bild och ingen annans. tror inte att en kp bebis kan ta sig an en 2årig katt.... 

Jag menade absolut inte att det var något fel med rubriken HLager :) Om du eller någon uppfattade mitt svar så.

Och till alla andra, åter igen jag la absolut inte ut bilderna för att göra någon illa till mods, det var inte mitt syfte och tråkigt om vissa tycker annorlunda :/ 

Jag trodde faktiskt att det på ett reptilforum var mycket högre i tak på sådana "naturliga" bilder jag la upp, jag menar vi är ändå djurvänner & intresserade av ungefär liknande hobby..på sätt och vis :)

Men jag tänker inte säga förlåt dock, i ett pressat läge väljer jag personligen pytonorm före både katt & hund :D

Administratör
Medlem i SHF, SmHF
2694
2512
anders:

Jag ändrade ditt inlägg Jonas_ så att man måste klicka på länkar för att se bilderna.

Vissa människor är känsliga, och husdjur som hund och katt är (även om det kan tyckas konstigt) inprintat i vår kultur att det inte är något som ska ätas. 

Utfodringsbilder får man lägga upp, men vi bör se till att det inte ligger uppe allt för chockerande bilder eftersom det kan ge hobbyn dålig PR. Vi är inte lika reptilintresserade allihopa, och även om jag själv inte har några som problem med att se djur ätas (eftersom det faktiskt är så naturen fungerar) så får man respektera att andra inte ser på det likadant.

För övrigt tycker jag ändå det är rätt så intressant att man ser så olika på djur. Många hade nog inte kunnat med att köpa en bit katt-filé eller hund-filé i kyldisken, men rör det sig om ko eller gris så fungerar det bra :)

Sen är det ju trist att man som reptilägare träffar på folk som har förutfattade meningar och tror att man matar sina ormar med hundar och katter... 

444
153
jpson67:
Finns alltid folk som inte klarar att se verkligheten som den är och det finns FÖR många blåögda. Men det ANDERS gjorde med Jonas_ bilder tycker jag va bra, då kan man ju välja att se dom eller hoppa över det, borde finnas som alternativ när man gör sitt inlägg i forumet.
Varför skulle det va så hemskt att en orm tar en katt, inte värre en att en människa blir biten av en giftorm i naturen.

347
220
Newton:

Måste jag påpeka att även råttor och kaniner är husdjur?

Tänkte på vart gränsen går på ormar som äter?

Jag har både katt och hund, men är väl medveten om att det förkommer att ormar äter hundar och katter, inte minst i det vilda - uppenbarligen.

Tog själv inte illa upp av bilderna.
Bra gjort ändock med länkar istället för bilder :)

Medlem i SHF
537
750
Patch:

Är det nån här med handen på hjärtat som matat/matat sina reptiler med katter och hundar?

Vet att de är ett elakt rykte om oss reptilägare att vi rycker tänder och klor på katter innan vi matar dem till ormarna... men hur ofta händer det? 

Jag vet ingen under mina 20 år som matat med katter eller hundrar... men har alltid hört att folk gör det :P

444
153
jpson67:
Nä varför skulle jag behöva det, det finns ju byten att köpa som för MIG känns bättre att mata med tex råttor, har ju själv birmakatter som jag håller av väldigt mycket så det skulle kännas fel för mig att använda husdjur.

60
40
bushman:
jeg tror ikke å bruker katter som mat er så utbredt. verken her eller i resten av verden. det er vel mer et argument som anti'ene liker å bruke. de er glad i argumenter som ikke har så mye fakta bak seg.

men en annen ting man må ha i tankene er at katter også er veldig dårlig kvalitet mat. 
så. uansett om det er uvanlig eller hadde värt vanlig, så burde man ikke mata med katter av den enkle grunn at det er näringsfattig og derfor helsemessig ikke bra å mate med. enkelt og greit.
og jeg trur også at det er en av grunnene til at det er sällan det matas med hundar eller kattar. vi vill jo det bästa för våras djur, og derfor velger vi kvalitet som gnagare i stede for dårlig kvalitet som hunder og katter...
Logga in för att posta i forumet
Sida av 4
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild