BCI juvenil vill inte äta

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

135
130
Hellemar:
Tjabba...

Mitt tips: karantän !

Alla nya ormar (herptiler) ska hållas i karantän i minst tre månader innan de släpps in i samma lokal som de man har sedan tidigare. .. Nu har väl inte det så mycket med maten att göra, men ändå värt att påminna om. ..

Henke :)

70
86
Realboas:
Gibblo skrev:
Tack för svar, hon åt faktiskt för ett par timmar sedan för första gången. Jag la henne i en låda med bytet och la en handuk över lådan, lät henne vara någon timme och sedan var det ingen mus kvar i lådan.

Kul att det löste sig för dig:)

Hellemar, det är alltid värt att nämna, då många inte tänker på riskerna med att strunta i karantän.

444
153
jpson67:
Kanske ska nämna va en bra/hur en karantän är då

135
130
Hellemar:
Tjabba...

Jag rådgjorde lite med min polare Mr Google och han tipsade om en polare till honom som heter Mr Wikipedia och han hade bra kunskap i ämnet och det kan man läsa om här:

sv.wikipedia.org/wiki/Karant%C3%A4n

Men rent spontant skulle jag säga tre månader i eget rum utan kopntakt med andra herptiler. Egna redskap, var noga med hygien (sprita händer och redskap) och ha djuren i lätta lådor med sparsamt med inredning (tidningspapper och gömställe).

Henke :)

544
425
Gibblo:
Nu högg hon själv bytet när jag erbjöd henne det! La även märke till att hon självmant kommit ut och rört på sig på kvällarna den senaste tiden så nu verkar hon funka som hon ska (alltså kommit ut i terrariet, från sin barkbit hon gömmer sig under, jag hanterar inte henne än för hon är skygg).

Är det vanligt att Boa constrictors tar byten i träd förresten? Hade väntat mig att hon skulle äta på marken :)

Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild