Bombina orientalis yngel

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 8

31
6
slowfox64:

Jag har satt en petbox med sand som bottensubstrat och sen boklöv ovan på det, ska ha i lite växter  också, sen blir det osmosvatten och lite vatten från grodterret för att få igång bakteriefloran.

ev blir det att fixa med ett riktigt terr åt ynglen ist för petbox, jag får se hur jag gör.

31
6
slowfox64:

Har hittat ca 40st romkorn i terret idag på morronen  :)

382
36
MariBarita:

Va kul, ska du spara alla?

31
6
slowfox64:

Allting hänger på hur många som klarar sig.

Det är 50+ nu i burken  :)

31
6
slowfox64:

70+

382
36
MariBarita:

Ojojoj, mkt smått :D

Administratör
Medlem i SHF, SmHF
2694
2511
anders:

Nu har mina klockgrodor lagt lite rom igen! :)
Dessvärre ser nästintill alla obefruktade ut. Hittade ett romkorn som var befruktat och börjat utvecklats, men det känns lite futtigt.

Har självfallet inte slängt romen, då jag kan ha fel, så jag håller tummarna. Var inte speciellt många heller ~20st, så förhoppningsvis kanske det blir mer rom i veckan.

18
5
Tisse:

Härligt och grattis! Hoppas på att det går bättre denna gång då =) Håller tummarna!

Administratör
Medlem i SHF, SmHF
2694
2511
anders:

Har fått ytterliggare lite rom, och denna gången var det betydligt fler som var befruktade.

De tre tidigare ynglena går i akvarium med mina guppies, men jag funderar om jag ska göra mig av med fiskarna så att det inte blir så stor konkurrens. Akvariet var tänkt till grodyngel från början och fiskarna var mest för att få igång vattenvärden och ha något i det.

1685
794
fluffis:

Wieee! Lycka till med ynglen! Nu vet du lite mer än vad du gjorde första gången så det går säkert vägen! :)

Logga in för att posta i forumet
Sida av 8
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild