Nu ska jag!

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 6

43
7
sirensis:
Vad ligger en gtp på i pris?
lite sådär ur det blå hehe

269
60
Jonas:
allt mellan 2500-5000 beroende på vad du letar efter sen finns det extremfall åt det dyrare:)

43
7
sirensis:
Okej tack :)
framförallt en sorong juvenil är det väl jag vill ha

Medlem i SHF
137
55
BenjaminLindner:
Jag köpte en gtp som första orm av en vän, nu hade ju jag iofs varit hemma hos han i några månader och fått pröva att hantera henne osv, men jag har inte haft några problem. Eller jo, det är lätt att de blir överviktiga enligt mig. Min har ALDRIG nekat mat så jag tycker man kan vara lite försiktig på den punkten eftersom att trädlevande ormar ska vara ganska långa och slanka, bortsett från vissa som övermatar sina avelshonor så att de ska kunna lägga fler ägg... Tycker detta med att mata utanför terrariet låter väldigt dumt, de sitter ju oftast i träden. Brukar "hänga" musen eller kycklingen över en gren, om man då ser till att den inte ramlar ner så bör det ju inte vara några problem med att dom får i sig bottensubstrat? 

Tror att du kan få en sorong juvenil för ca 300 euro om du kollar på www.terraristik.com

269
60
Jonas:
Istället för att chansa på djur från terrastik så har vi några RIKTIGT bra uppfödare här i sverige. där du visst får betala 500-1000kr mer kanske men du får vad du betalar för. curtus här på TD skulle jag rekommendera starkt han har fina ungar av manokwari och av misool. sen tror jag Reutforsmorelias här är daniel reutfors som jag TROR har någon sorong till salu. bra folk har köpt djur av båda och allt har skötts galant.. säger inte terrastik har dåliga djur men om något går snett så tror jag det är större chans att uppfödare i sverige kommer hjälpa dig.

säger inte det är fel med terrastik aleksey tänkte mer på det där med att kunna få¨hjälp som nybörjare:) och få bra djur direkt
(det finns fler uppfödare dessa var dom 2 jag själv har gjort affärer med.)

43
7
sirensis:
Okej tack för tipsen.
ska på expo syd å läste att någon skulle ha med sig gtp så ska kolla där med men hittills har jag bara dåliga erfarenheter av att köpa orm på mässa då en skadade min ena lampropeltis då han poppade henne så allt hänger typ utanför på henne och andra gången fick jag hem den mest aggressiva kp jag någonsin träffat så vet inte om de blir på mässan eller från rekommenderad uppfödare senare ist

Medlem i SHF
4043
5092
Jonas_:

Många bra svenska uppfödare finns representerade i eller runt mässor :) Tråkigt om du har dåliga erfarenheter av att handla orm på mässa, man ska veta vem man handlar av så är det inga problem..hoppas du hittar en charmig individ :) lycka till. 

43
7
sirensis:
Tack :)
ja någon gång ska det väl bli rätt hehe

Medlem i SHF
137
55
BenjaminLindner:
Säkert inget fel på dom du nämde, tänkte bara att det fanns fina ungar som jag sett på bild där till salu. Min Biak x Cyclops är ursprungligen uppfödd hemma hos någon Patrik som höll på med chondros, min är fin så kan väl lägga in en rekommendation för han också :S

478
592
Rottenroth:

sirensis skrev:
Okej tack för tipsen.
ska på expo syd å läste att någon skulle ha med sig gtp så ska kolla där med men hittills har jag bara dåliga erfarenheter av att köpa orm på mässa då en skadade min ena lampropeltis då han poppade henne så allt hänger typ utanför på henne och andra gången fick jag hem den mest aggressiva kp jag någonsin träffat så vet inte om de blir på mässan eller från rekommenderad uppfödare senare ist

Kan ju inte räkna med att individerna ska vara lugna och relatera det till bra ormhållning.

Vissa individer av ormar är bara defensiva hela tiden, vissa andra är lugna!

Vill du köpa en lugn orm så ska du titta till på lite andra individer innan du gör köpet, gärna hantera den innan så du vet att den är lugn om du nu vill ha det.
Men det kan utspela sig senare och bli en argbiga.

Logga in för att posta i forumet
Sida av 6
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild