Utländska sidor med reptil-tillbehör

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 3

128
44
scienta:
Hoggaforfan skrev:
Vet inte hur de är som företag men här har du en:
www.firstreptiles.se/ministat-100-watt/19-0

Jo, jag har kikat på deras sida en del. Men 400:- är även det i högsta laget. Då kan jag ju lika gärna knipa en sån där begagnad historia på Kjällby.

Men till åter till topic, vore trevligt med lite alternativ helt enkelt!

2966
1648
Hoggaforfan:
Edit: Lite halvt OT
Hittade denna med, borde fungera:
www.conrad.se/Universaltermostat-UT-200-Mellanstickkontakt.htm?websale8=conrad-swe&pi=615910

Mycket finns ju men sen  är det inte alltid så lätt att hitta det, var man ska leta och vad fasen det heter på tekniskt språk :-P

Medlem i SHF, SkHF
100
127
kent:

själv driver jag webshop i sverige och änvänder mera än 50% av min tid med att hitta nya saker att ta hit till sverige for jag tycker att det som finns hos våra svenska grossist är trist.

www.reptilgrottan.se/

128
44
scienta:
kent skrev:
själv driver jag webshop i sverige och änvänder mera än 50% av min tid med att hitta nya saker att ta hit till sverige for jag tycker att det som finns hos våra svenska grossist är trist.

www.reptilgrottan.se/

Min orms "stora" gömställe kommer ifrån er/dig (köpt på mässan i Lidköping)! Måste säga att just termostater är något ni inte har överskott på direkt :P Men som relativt nystartade så är det inte så konstigt!

Tar du emot önskemål på saker att leta upp alltså?

Medlem i SHF, SkHF
100
127
kent:
såklart jag vill veta vad folk vill ha i shoppen.....tar tid att bygga upp 

295
270
barkskog:
kent skrev:

Det är där vi finner vår nisch. 
Jag säljer endast produkter som jag själv anväder eller kan tänka mig att använda till mina egna djur. Kollar regelbundet UVB strålning och UV-index på de belysningsprodukter jag köper. Alltför mycket inom zoobranchen är skräp p g a att det verkar som om flera stora producenter inte hänger med i utvecklingen.  Bedrövligt att en zoobutik i min närhet tar 960 kr för en MV-lampa (UV/värme) med intern ballast.

Vi har riktat in oss på belysning, foder och kosttillskott för landsköldpaddor och utpräglat soldyrkande reptiler.
Omsättningen är inte speciellt hög jämfört med dom stora på marknaden men som en smal verksamhet kan man stå för vad man säljer och hålla koll på vad som levereras i och med att det gäller små partier som man köper in.
Vi har på detta sätt etablerat ett samarbete med flera djurparker som ser positivt på våra kunskaper om belysning och överblick över marknaden.

Som uppfödare är det viktigare att de djur som vi säljer får ett bra liv än att vi tjänar några kronor extra på de lampor vi säljer i webshoppen. 
Ett annat krav på en liten verksamhet är att man alltid är kundorienterad och försöker hitta bra lösningar på t ex värme-ljus och UV-strålning i kommunikation med kunden och att lösa eventuella leverans- och garantiproblem på ett positivt sätt.

Har slutat sälja Solar Raptor MV-lampor p g a att de numera ger extremt högt UV-index trots att just Solar Raptor är min största leverantör totalt sett och deras HID-belysning är mycket bra.  Jag undrar om andra aktörer har koll på att Solar Raptor MV för tillfället ger på tok för högt UV-index.
Som MV-lampa använder jag nu i stället Mega-Ray som ger betydligare skonsammare UV-index.

Har nu kört detta koncept under några år och omsättningen ökar sakta men stadigt. Tyvärr har den svenska kronan minskat i värde under det senaste året vilket innebär att priserna förmodligen kommer att öka beroende på hur olika säljsiter har lager med produkter köpta till tidigare lägre euronivåer. Jag tror dock att vår verksamhet har en dämpande nivå på priserna eftersom vi har sett att en av de största aktörerna har lagt sig en krona under våra priser på många produkter.
Efter vad jag har läst på detta forum tror jag att vi har nöjdare kunder fast vi är en krona dyrare.

Möjligen skulle jag nå fler kunder med ett annat namn än "Sköldpaddsgrejer" men jag fortsätter med detta namn som beskriver vad jag tycker att jag har kunskap om. Om sedan någon ägare av dabbagamer eller skäggagamer eller någon annan soldyrkare eller växtätare råkar hitta något som passar så hoppas jag att kunna leverera bra produkter som zoogrossisterna och zoobutikerna inte förstår att de behövs.

skoldpaddsgrejer.se

Medlem i SHF
4043
5092
Jonas_:
När jag handlar i butik är det även servicen jag betalar för.. bland annat :) 

333
97
leolina:
Vad exakt är det du letar efter? Tillbehör finns i mängder...När det gäller värmemattor är det nog få som slår First Reptiles på fingrarna (och fri leverans till Källby/Lidköping går att lösa) men vad är det i övrigt som du saknar som du önskar fanns som du inte hittar på de svenska sidorna? Handlar man utomlands kan man ibland hitta billigare alternativ men man kan med all säkerhet glömma den service och hjälp man kan få från de svenska företagen och det kan vara värt att tänka på :)

2052
780
psyjoh:
Jonas_ skrev:

Hur menar du då? Imazo ligger ju i Sverige och antagligen vill även din lokala zoohandlare tjäna några kronor på affären :)

Imazo säljer ju inte till privatpersoner utan endast till företag. 

Men även jag håller med ovanstående att man ska försöka gynna svenska återförsäljare i största mån! Dom flesta kan ta hem tillbehör från världens alla hörn :) Bara man har produktnamn, artikelnummer & säljare brukar det aldrig vara problem att få hem sin vara till Sverige. 

Vad är det ni söker för tillbehör som inte finns att få tag på här i landet? Tycker vi har ett väldigt brett utbud om man ser till befolkningsmängden & framförallt hur "några" som är aktiva i hobbyn om man jämför med större länder :)

Hoppas ni finner vad ni söker iaf.

Självklart ska man gynna den svenska marknaden. Anledningen till att jag frågade var ifall man kunde hitta andra tillbehör än vad som finns inom sverige. Tex. inredning osv.
Sen ta tex arken zoo här borta, köpte vitaminer o en värmelampa på arken, de har imazo som huvudleverantör.. på en internetshop fick jag exakt samma saker för nästan halva priset. Därför beställer jag allt mitt från och med då. 
Hoppas du förstår vad jag menar? :)

Medlem i GHF
646
417
Jimmy:
Hoggaforfan skrev:
Vet inte hur de är som företag men här har du en:
www.firstreptiles.se/ministat-100-watt/19-0

Ang. termostat så har reptillagret.se  ministat-100 för 211 kr/styck. Tillfälligt slut, men jag köpte ett par stycken därifrån och det gick smidigt.
Logga in för att posta i forumet
Sida av 3
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild