Hemmagjort regnystem

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 3

424
33
samthe0ne:

Jag kommer iaf att testa, fungerar det så fungerar det, och det är ju inga supersummor som det handlar om det skulle gå illa


508
304
Jonas77:

Oavsett vad du lägger ut på det så läggs det ju på den dryga tusenlapp du får ett riktigt regnsystem för...

Det har funnits en stor skara herpetologer i världen, och i sverige sedan 60-talet. Alla har fipplat med olika metodermer varierande resultat, men faktum kvarstår att vill du ha ett regnsystem som fungerar idag, så köper du ett. Jag rekommenderar Dusks.


424
33
samthe0ne:

Men för oss som har en snål budget pga olika omständigheter måste tyvärr fortfarande leta efter andra utvägar också, jag sneglade på regnsystem igår på mässan, men insåg ganska snabbt att det inte finns i min budget just nu, därför blev jag glad när jag såg det som jag tipsade om. 


508
304
Jonas77:

Men lägg undan de kronorna istället då, jag garanterar att du kan spara ihop på ett år. Det blir svårare om du kastar bort pengarna på sånt som inte funkar.


424
33
samthe0ne:

Har hört från andra ATT det fungerar, och då jag gärna bygger själv också så vill jag testa Jonas77, inget illa ment mot dina tips och råd, men jag kommer att försöka 


242
30
Blues:

Att göra ett regnsystem av spolarvätskepump humm låter o väsnar provade i ett dygn o slängde ut skiten,ska man ha ett regnsystem så skall de va tyssst så en diafragmapump med flera kammrar är att rekomendera,finns många färdiga system Typ Dusk stora nästan ljudlöst.


63
5
gitchen:

Sambon köpte en sån här till vårt stora terrarie. Kan bara rekommendera att köpa ist för att göra själv. Har tyvärr dålig koll på vad han gav för det men köpte den i butik på reptillagret. (Finns i vår hemby) 

Vet att där finns en fogger som kostar runt 700:- men det är inte den vi köpte. 


242
30
Blues:

Ok det är en fogger inte regnsystem.

 


424
33
samthe0ne:

För min del kvittar det lite om det låter när jag startar den, för jag ska bara vattna när jag själv vill och det behövs. Jag ska bara ha den till 2 C. Ciliatus (Ögonfransgecko) för att hålla luftfuktigheten på en lagom nivå, och då de är nattaktiva sprayar jag ändå bara 2 gånger per dag.


242
30
Blues:

Ta en pumpmodel av spreyflaska på typ 3l 50:- på öb ta en slang o ett mynstycke av en spreyflaska o du har ett hand styrt regnsystem.

Logga in för att posta i forumet
Sida av 3
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild