Gråsuggor

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 4

2966
1648
Hoggaforfan:
ricard skrev:
Hej på er!

Jag sökte på isopod och hamnade i denna tråd. Inte en enda här som samlar på dessa? Finns j u massor med arter. Dessutom arter som lever i fuktiga miljöer (så de inte klarar torrt inomhusklimat för då torkar de ut och dör) och de som lever i torra torra milhöer. Får posta lite här tror jag, efter att jag fått hem några spännande arter. Hörs!

R

Absolut, gör det. Finns några som har sidosamlingar men vet ingen som är fokuserad på dem. Börjat dyka upp en del på mässorna, det är kul. 

21
2
Shuuji:
Hoggaforfan skrev:

Har du vitved, torra löv och liknande i terrariumet?
Kaninpellets fungerar med som foder

Gillar inte ta in saker ute ifrån och lägga i mina terrarium, vet aldrig vad man kan få med sig in, men kan ju testa inskaffa kaninpellets idag och hoppas det hjälper, tack för svar.

Medlem i SHF
945
1179
Flyers90:

Shuuji skrev:

Gillar inte ta in saker ute ifrån och lägga i mina terrarium, vet aldrig vad man kan få med sig in, men kan ju testa inskaffa kaninpellets idag och hoppas det hjälper, tack för svar.

Vad är du rädd att du skulle lyckas få med dej in?

21
2
Shuuji:
Flyers90 skrev:

Vad är du rädd att du skulle lyckas få med dej in?

Oönskade kryp och dylika saker, och ifall jag hittar någon sten eller något så brukar jag låta den ligga i kokande vatten ett tag eller köra i ugnen, gjorde så när jag höll på med akvarium och fortsätter nu med terrarium. 

Medlem i SHF
4043
5092
Jonas_:

Shuuji skrev:

Oönskade kryp och dylika saker, och ifall jag hittar någon sten eller något så brukar jag låta den ligga i kokande vatten ett tag eller köra i ugnen, gjorde så när jag höll på med akvarium och fortsätter nu med terrarium. 

Du oroar dig helt i onödan :) Finns inget skadligt du kan få med in sålänge det inte är ett myrbo. Jag har tagit allt utifrån under 20 års tid till både akvarium & terrarium, borstar bara bort den värsta skiten sen in i burken med stenen, roten, grenen, löven, mossan, stocken eller vad man nu hämtat.

5390
4130
Tropfrog:
Jag misstänker dock att jag fått in sorgmyggor via blad hämtade utomhus. Men eftersom jag skall ha småödlor så räknar jag med att de blir uppätna. De är inte farliga på något sätt, bara irriterande.jag kan tänka att de kan bli riktigt många över tid i burkar med hög luftfuktighet och djur som inte äter dem.

De finns i min gråsuggekultur också. Har inte en aning om de gör någon skada där.

Mvh
Magnus 
Logga in för att posta i forumet
Sida av 4
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild