Gråsuggor

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 4

57
42
Lunatisk:
Tar tråden igen. Dessa fantastiska gråsuggor har en liten förmåga att ibland rymma ut ur terrariet och jag har hittat några på golvet. Tror ni att de blir långlivade utanför (not good) eller kan man tänka sig att de inte klarar lägenhetsklimatet särskilt länge?

378
479
Svedjemo:
Lunatisk skrev:
Tar tråden igen. Dessa fantastiska gråsuggor har en liten förmåga att ibland rymma ut ur terrariet och jag har hittat några på golvet. Tror ni att de blir långlivade utanför (not good) eller kan man tänka sig att de inte klarar lägenhetsklimatet särskilt länge?

Vad jag har förstått så andas gråsuggor med gälar och klarar sig således ingen längre tid i en torr lägenhetsmiljö.

173
264
ricard:

Hej på er!

Jag sökte på isopod och hamnade i denna tråd. Inte en enda här som samlar på dessa? Finns j u massor med arter. Dessutom arter som lever i fuktiga miljöer (så de inte klarar torrt inomhusklimat för då torkar de ut och dör) och de som lever i torra torra milhöer. Får posta lite här tror jag, efter att jag fått hem några spännande arter. Hörs!

R

274
148
Flosker:
ricard skrev:
Hej på er!

Jag sökte på isopod och hamnade i denna tråd. Inte en enda här som samlar på dessa? Finns j u massor med arter. Dessutom arter som lever i fuktiga miljöer (så de inte klarar torrt inomhusklimat för då torkar de ut och dör) och de som lever i torra torra milhöer. Får posta lite här tror jag, efter att jag fått hem några spännande arter. Hörs!

R

Samlar vet jag inte om jag gör, men har 6 arter var av 5 funkar riktigt bra. 

Medlem i DHF
875
307
tenebrosa:
Har fem arter jag med. Funkar helt ok 

21
2
Shuuji:
Bara jag som har problem med att de äter upp mina växter? Har även massa Exo terra mossa i terrariumet som jag hade hoppats de skulle gå på.. 

Några förslag hur jag kan ändra detta?
Funderar på ifall jag ska sprida ut mango bitar, kommer de uppskatta detta?
(Kubanska gråsuggor)

Lever två phelsuma grandis i terrariumet med.. så blir typ som alla delar..

274
148
Flosker:
Shuuji skrev:
Bara jag som har problem med att de äter upp mina växter? Har även massa Exo terra mossa i terrariumet som jag hade hoppats de skulle gå på.. 

Några förslag hur jag kan ändra detta?
Funderar på ifall jag ska sprida ut mango bitar, kommer de uppskatta detta?
(Kubanska gråsuggor)

Lever två phelsuma grandis i terrariumet med.. så blir typ som alla delar..

Kubanska kör jag uteslutande på sköldpadds pellets som jag köper av Herpers i Uppsala.  Men dessa går  det fodret passar inte i fuktiga terrarier. Har ingen aning hur man kan styra dem bort från levande växter.

Mvh Micke

5390
4130
Tropfrog:
Nu blir jag nervös. Har köpt massor av levande växter för dyra pengar och släppt in massor av Kubanska gråsuggor, på rekomendation. Måste få vet om de äter växter, om det är ett vanligt problem blir jag tvungen att sanera burken.

MVH
Magnus

21
2
Shuuji:
Tropfrog skrev:
Nu blir jag nervös. Har köpt massor av levande växter för dyra pengar och släppt in massor av Kubanska gråsuggor, på rekomendation. Måste få vet om de äter växter, om det är ett vanligt problem blir jag tvungen att sanera burken.

MVH
Magnus

Det som hänt mig.. har inte läst direkt om någon som nämnt det innan.. sambon är ju tokig på mig för jag släppte in de.. dom är på blomma nr2 i skrivande stund..  tar fram ficklampa på nätterna så ser jag de små jävlarna tugga på bladen .. förmodligen för de inte hittar någon annan mat då.. därför jag undrar ifall jag kan slänga in mangobitar .. för snart måste jag typ ta ut växterna och göra om göra rätt typ.. 

Eller så har jag grymt otur.. 

2966
1648
Hoggaforfan:
Shuuji skrev:

Det som hänt mig.. har inte läst direkt om någon som nämnt det innan.. sambon är ju tokig på mig för jag släppte in de.. dom är på blomma nr2 i skrivande stund..  tar fram ficklampa på nätterna så ser jag de små jävlarna tugga på bladen .. förmodligen för de inte hittar någon annan mat då.. därför jag undrar ifall jag kan slänga in mangobitar .. för snart måste jag typ ta ut växterna och göra om göra rätt typ.. 

Eller så har jag grymt otur.. 

Har du vitved, torra löv och liknande i terrariumet?
Kaninpellets fungerar med som foder
Logga in för att posta i forumet
Sida av 4
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild