Förslag/Ideèr till mitt terrarium?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 5

2966
1648
Hoggaforfan:
Att det luktar behöver inte betyda att det är farligt, tyvärr är det inte så lätt. Det som gäller är att det inte släpper ifrån sig skadliga ämnen efter det torkat.

1275
1725
Falk:
Går att smeta ut silikon också och trycka fast det man önskar i det

1159
626
Temla:
"Att det luktar behöver inte betyda att det är farligt, tyvärr är det inte så lätt. Det som gäller är att det inte släpper ifrån sig skadliga ämnen efter det torkat."

Naturligtvis får inga farliga ämnen frigöras när djuren flyttat in. Men bara lukten, hur än ofarlig den än är, kan väl vara nog så irriterande att sitta instängd i. 

159
55
Rille2005:
Nu börjar det se bättre ut...

159
55
Rille2005:
Lite ändring i terrariet. Sand o fuktgrotta som man kan öppna utanför glaset :-)

1275
1725
Falk:
Utnyttja gärna höjden också istället för att ha det så platt =)

159
55
Rille2005:
Falk skrev:
Utnyttja gärna höjden också istället för att ha det så platt =)

Det är precis det jag ska göra med det jag bygger :-)

1159
626
Temla:
En billig enkel grej man kan göra är att ta in en tjock gren och göra den klättervänlig genom att vira om ett tjockt snöre i naturmaterial. Använd lite klister så repet sitter stadigt. Sen lutar man grenen mot en av terrarieväggarna och säkrar med typ en tung sten i botten. Jag har gjort flera såna till mina djur och dom gillar verkligen att klättra på dom. Skäggisarna brukade sitta högst upp och sova på dom när dom var små. Går också bra att använda gamla hushållspappersrullar istället för grenar.

2052
780
psyjoh:
Har du nåt färdigt resultat Rille?

159
55
Rille2005:
psyjoh skrev:
Har du nåt färdigt resultat Rille?

Här kommer resultatet :-) 
Hoppas ni tycker det ser okej ut hehe. Dock första gången jag gör detta hehe.
Logga in för att posta i forumet
Sida av 5
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild