Förslag hittills

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 45

Medlem i SHF
275
343
Jubari:

Jonas, de är väl ifs sant kanske att de blir spam och sånt. Men de hade varit skönt med en uppdatera knapp, då jag ej hade min annonsbild på jobbets dator utan på min laptop. Jag kan ifs, kopiera och klippa lite för att spara ner bilden, men ibland finns inte tiden till :)

Tycker förövrigt att det är onödigt att du börjar med att kommentera "Dum ide". Jag gav ett förslag som man kunde spåna vidare på precis som du gjorde, det är väl det denna tråd är tillför? varför anta att jag menar att min idé är den slutgiltiga. Såna kommentarer gör att det kan spåra ur och då kommer detta forum återgå till detsamma som hände repti.  

269
60
Jonas:

ah sry jubari hade lite kort om tid och skrev lite fort:P ska speccificera nu:P glömde även helt bort tråden:)

Iden är bra men samtidigt inte redo att gå ut som funktion. en updatera knapp där du uppdaterar hela inlägget men inte tar up det som nytt inägg. en sådan funktion ska väll redan finnas? om inte bör det komma.

att ha en funktion som updaterar hela inlägget så det blir som ett helt nytt inlägg ungefär som blocket har som man kan betala 30kr för att det blir en helt ny anonns typ har man en sånhär knapp utan en timer eller en motavgift KOMMER folk trycka på den knappen 1 gång om dagen bara för att hålla sin annons högst upp. denna funktion borde finnas DOCK med en 1-2veckors timer återanvänding på så så sätt kan du uppdatera din tråd efter 2veckor(eller 1 vecka) så den blir som en helt ny annons

detta är en bra ide då helt plötsligt:)

sry för jag var lite kort och skrev inte ut allt helt:P

håller med dig när jag läser mitt inlägg hur korkat det var. tar på mig den.

Medlem i SHF
275
343
Jubari:

Det är lugnt Jonas :) Jo men precis, det låter ju toppen och ha det ungefär som blocket!

269
60
Jonas:

sen vet jag inte detta kanske är dumt eller smart. men folk som är kunniga får en status av anders. som tex i orm forumet får personen XXXX en status som en mod i där det står "mod för ormforum"

detta pga det finns många miniproffs på denna sida. och detta märker jag även på andra sidor också

så min fundering är vad skulle folk tycka om att ha person som är bevisat kunnig för jag vet det sitter otroligt kunnigt folk på detta forum som gömmer sig lite:P

så tex i ödlor sätter man någon som är bevisat kunnig och kanske tom är en ödleuppfödare. det enda denna person egentligen har makt över är att döda dumma diskussioner.

samma sak för orm/spindlar/med mer detta är endast för dom nya ska lättare kunna gallra information då information inom just reptiler är en djungel ibland.

och som du sa tidigare jubari så vill man ju inte det ska sluta som repti^^

nu lägger jag detta bara som sagt öppet och knappt ett förslag men vad tror folk om detta? och vad tror du anders?

själva iden är väll att ha en städtant i dom olika flikarna:)

Medlem i SHF
275
343
Jubari:

Nu när jag ändå sitter här och skriver så vill jag föreslå ett liknande som visar när man har fått bildkommentarer på sina bilder, fast på andras bilder som man kommenterar så man kan se när man får svar. Lite luddigt formulerat kanske, men jag kommenterar ofta andras bilder och ställer frågor och då vill man gärna se svaren och jag kommer inte alltid ihåg vems bilder jag kommenterat :P

269
60
Jonas:

skit bra ide jubari detta skulle jag med vilja ha. i trådar man skrivit i så kommer det upp som i enns egena bilder.

detta är den enkla lösningen jag skrev nu:P

den lite jobbigare är en ny såndär bild som lyser upp:P

Administratör
Medlem i SHF, SmHF
2694
2512
anders:

Jonas
Angående status för kunnig/städtant/mod etc, så kan fungera. Det får inte bli för stor fokus på statusen bara och i en diskussion borde argumenten snarare än statusen ha betydelse.
Det kan även bli att vissa känner sig missbehandlade, och tycker att man favoriserar när man sätter ut statusar. 

Det bästa kanske hade varit något som bestämt per automatik. Många andra forum har ju så att man ser antal forumposter användaren har gjort, och det kan då åtminstone ge en uppfattning om hur aktiv användaren är i forumet.

Vill man göra något avancerat, så skulle det ju gå att göra något röstnings-system, så att tycker man någon forumpost som en person har skrivit är bra, kan man ge  en "like".
Antal "likes" (Eller vad man nu vill kalla det) kan sedan stå under ens användare i forumet.

Det är helt klart ett intressant ämne att fundera på. I grund och botten handlar det om att det ska bli lätt att hitta kunnigt folk som kan få hjälp utav.

Jubari
Jag förstår vad du menar, och jag har länge klurat på hur det ska lösas. En snabb lösning hade varit att det skickades ett gästboksinlägg när man kommenterade på en bild, men denna lösning känns lite halvdan.
Helst hade jag nog velat att man får en notis både när man får en kommentar på en bild, och när någon kommenterar/svarar på en bild man tidigare kommenterat på. 

269
60
Jonas:

anders där satte du en bra ide. att köra så man ser hur mycke posts ör en underbar ide och skulle även va roligt att se hur mycke man skriver.

detta är också ett jättebra sätt att hålla koll på vilka som är aktiva på forumet och inte.

detta är något du kan klura på i längden. men själva grundiden är god.

men att starta med forums posts så man ser dom vore ju något?

Administratör
Medlem i SHF, SmHF
2694
2512
anders:

Ja, forumposter är nog inte dumt :)
Ska kika på hur mycket jobb detta blir. Borde inte ta alltför lång tid att fixa.

382
36
MariBarita:

Jag vet inte om nån redan haft detta förslaget (orkar inte läsa igenom alla) men det hade varit jättebra om man hade kunnat skriva ut faktabladen (med bilder och allt)

Logga in för att posta i forumet
Sida av 45
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild