Förslag hittills

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 45

1685
794
fluffis:
Jag kom på en ny idé i samband med tråden "undertrådar": www.terrariedjur.se/?page=forum&thread=3219

Förslaget handlar om att kunna hålla reda på trådarna i forumet ännu enklare och att slippa klicka på "Markera trådar som lästa" för varje inlägg i en tråd som man inte vill läsa. Det jag pratar om handlar om en sorts antibevakning där man slipper få någon "nytt-notis" om att det finns ett nytt inlägg i en tråd som man inte är intresserad av.

35
9
Karkka:

I ditt förslag så skulle man då kunna klicka i de huvukategorier som man inte är intresserad av och då inte få ngn notis av dessa?

1685
794
fluffis:
Karkka skrev:

I ditt förslag så skulle man då kunna klicka i de huvukategorier som man inte är intresserad av och då inte få ngn notis av dessa?

Det var också ett bra förslag! :)

35
9
Karkka:
Trodde det var så du menade:-)

Läste igen vad du skrev. Du menade då trådar i ex orm kategorin. Blir det inte väldigt mga trådar att markera om man inte vill ha notis.

1685
794
fluffis:
Karkka skrev:
Trodde det var så du menade:-)

Läste igen vad du skrev. Du menade då trådar i ex orm kategorin. Blir det inte väldigt mga trådar att markera om man inte vill ha notis.

Hehe, ibland har jag svårt att förklara vad jag menar men jag menar en annan sak :)
Som jag ser det så skulle ditt förslag kunna finnas bland "Mina inställningar" där man helt och hållet frånsäger sig att få nyttnotiser för en hel kategori. T.ex. så skulle jag klicka bort  "Ödlor" och "Insekter".

Mitt förslag går ut på att om jag en dag går in ormkategorin (som jag har nyttnotiser på) och in i en tråd som heter "Ormar bla bla" och tycker att den tråden är helt ointressant så skulle jag vilja klicka på en knapp som heter "Bevaka inte denna tråd" och på så sätt inte få nyttnotiser om just denna tråd.

Hagalen som jag är så skulle jag ha nytta av båda funktioner :)

35
9
Karkka:
fluffis skrev:

Mitt förslag går ut på att om jag en dag går in ormkategorin (som jag har nyttnotiser på) och in i en tråd som heter "Ormar bla bla" och tycker att den tråden är helt ointressant så skulle jag vilja klicka på en knapp som heter "Bevaka inte denna tråd" och på så sätt inte få nyttnotiser om just denna tråd.

Problemet bilr väl att man då måste klicka bevaka inte denna tråd på alla trådar. Om jag fattat det rätt att du menar med nyttonotis dom blåa olästa trådar/inlägg som uppkommer i huvudkategorierna:P Nu är det mycket att hålla reda på:P

Det man isf kan gör är väl att funtioner notis-huvudkategori styr vilka huvudkategorier man är intresserad av att få notis om. Sen för att ditt förslag ska vara enkelt och användbart så skulle man då kunna klicka i de trådar i respektive huvudkategorin man vill följa, och då är det bara dessa trådar man får notis om OCH man bör även ovasett val få notis utav nya skapade trådar i respektive kategori som man då kan välja bevaka inte. Frågor på det?? :D

Undra om majoriteten av användarna på forumet vill ha dessa funktioner. Själv så ser jag det inte som ett problem som det är nu.

Haha känns lite som att hjulet är uppfunnit igen......

1685
794
fluffis:
Karkka skrev:

Problemet bilr väl att man då måste klicka bevaka inte denna tråd på alla trådar.

Det finns ju "markera alla trådar som lästa" som fixar detta. Och sååå många nya trådar brukar inte komma varje dag :) Funktionen som jag pratar om gör mest nytta för de som är inloggade mer eller mindre konstant och stör sig på intensiva och långa diskussioner med uppdateringar var femte minut, i trådar som inte är intressanta för en själv. Fast behovet är kanske inte så stort med tanke på målgruppen?

Karkka skrev:

Det man isf kan gör är väl att funtioner notis-huvudkategori styr vilka huvudkategorier man är intresserad av att få notis om. Sen för att ditt förslag ska vara enkelt och användbart så skulle man då kunna klicka i de trådar i respektive huvudkategorin man vill följa, och då är det bara dessa trådar man får notis om OCH man bör även ovasett val få notis utav nya skapade trådar i respektive kategori som man då kan välja bevaka inte. Frågor på det?? :D

Menar du att man automatiskt inte ska få någon nyttnotis på en tråd som inte är ny eller som inte finns bland ens bevakade forumtrådar? Hmm, jag måste tänka lite på detta. Börjar bli snurrigt nu! :) ... Jo men det låter som en bra idé! :)

Karkka skrev:

Undra om majoriteten av användarna på forumet vill ha dessa funktioner. Själv så ser jag det inte som ett problem som det är nu.

Något stort problem är det inte men ändå, det finns alltid något att förbättra med nästan allting :) Som sagt så är idén främst till för de som är inloggade ofta/alltid men inte vill bli påminda om en viss tråd som är väldigt intensiv och får ett nytt inlägg var femte minut :D

35
9
Karkka:

"Det finns ju "markera alla trådar som lästa" som fixar detta."

Då försvinner oxå notis om de trådar du valt att följa, om du nu inte läser dessa först och sen markerar alla trådar som lästa.

Haha sånt här går att göra komplicerat.

"Menar du att man automatiskt inte ska få någon nyttnotis på en tråd som inte är ny eller som inte finns bland ens bevakade forumtrådar? Hmm, jag måste tänka lite på detta. Börjar bli snurrigt nu! :) ... Jo men det låter som en bra idé! :)"

Precis:P Men nyttnotis på nya trådar som skapas.

2052
780
psyjoh:
På Uppfödarsidan så när man skriv ut uppfödarbevis så hade jag velat kunna välja bara en del av ungarna. Som det är nu måste man skriva ut antingen på alla eller bara på en. 
Eller är det jag som missat något helt och hållet?

Administratör
Medlem i SHF, SmHF
2694
2512
anders:
psyjoh skrev:
På Uppfödarsidan så när man skriv ut uppfödarbevis så hade jag velat kunna välja bara en del av ungarna. Som det är nu måste man skriva ut antingen på alla eller bara på en. 
Eller är det jag som missat något helt och hållet?

Går inte i dagsläget tyvärr. Men en bra idé, så något jag bör lägga till.
Logga in för att posta i forumet
Sida av 45
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild