Uganda Reptile Village

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

Medlem i NHF
25
116
JonasArvidsson:

Hej!
Som dom flesta kanske vet så har vi i Sverige hjälp URV (Uganda reptile village) i Entebbe med deras arbete med att skydda reptilerna som finns där.
Bland annat samlat in pengar och även att nu sköts deras webbsida från Sverige, så URV slipper även den kostnaden.

URV är beroende av att det kommer besökare till deras reptilpark, men nu har det varit för lite besökare och Kazibwe Yasin som äger parken har väldigt tufft att få ihop ekonomin till parken, samtidigt som han vill lägga mer energi på bevarandeprojekt, samt lägga energi på att sprida kunskap till andra så att dödandet och smugglingen av reptilerna får ett slut.
URV kostar ungefär 400 Euro per månad att driva runt och tanken är att det vore kul om vi kunde samla ihop donatorer så han kan fortsätta med sitt arbete.

Jag kommer personligen skänka 100:- i månaden med autogiro.
Sedan kommer alla pengarna varje månad föras över via paypal till URV.
Vad tror ni om idén? Kan vara så lite som 10 kr i månaden om man känner för det. Eller ni kanske vet om något företag som kan tänka sig vilja involvera sig i det här?
Skriv gärna upp er här eller skicka ett PM så kan jag återkomma med mer information.
Ta gärna kontakt med Kazibwe Yasin på facebook eller besök gärna deras hemsida.
www.reptiles.ug/

Mvh/Jonas

X

1275
1725
Falk:
Finns det några av dom snygga t-shirts´en kvar?

Medlem i NHF
25
116
JonasArvidsson:

ja, det finns några kvar i L storlek.

2966
1648
Hoggaforfan:
Finns det någon upptryckt information?

163
34
Danne:

Finns lite att läsa om URV på www.reptiles.ug/

Skulle vilja se en bild på era t-shirts som Falk nämnde :)

1275
1725
Falk:
I skrivande stund hittar jag givetvis inte kameran men det är en snygg T-shirt med en Atheris hispida

Medlem i NHF
25
116
JonasArvidsson:

Medlem i NHF
25
116
JonasArvidsson:

Finns några få kvar. 150:- eller mer om man vill. Alla pengarna går direkt till URV.

Medlem i SHF
214
439
crocodilejonas:

Tröjan är kanon snygg! 

Själv kommer jag börja sponsra 100kr (började idag) varje månad.

100kr som jag troligen inte kommer att sakna speciellt mycket men som troligen kommer göra storskillnad.
Hoppas att fler känner att dem kan sponsra en liten summa, allt är välkommet!

Medlem i NHF
25
116
JonasArvidsson:

Det är super fint gjort av dig.

Är glad att det är så många som känner att dom vill bidra till det här.  Samtidigt kul att se att en trend börjar ta form här i Sverige. Att fler och fler känner att man måste försöka ta ett ansvar för naturen med och inte bara djuren hemma. 

Jag hoppas att inom kort tid att det vi gör i Sverige smittar av sig till andra länder där man fortfarande ser upp till wildfångade djur, som tragiskt plockats från naturen utan kontrollerade former. 

Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild