Koppel/sele till reptiler

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 5

903
510
Evanjeline:
Det kan ju faktiskt vara såhär att man har en reptil och får höra att det finns koppel/sele till dem och tänker att det kunde ju vara bra att testa så de får komma ut. Jag tror inte folk tänker "jag älskar gå runt med kopplade djur, yes jag skaffar en reptil"

Medlem i SHF
537
750
Patch:

Jag håller med dig Evanjeline! Kanon sida!

Men de är tyvärr allt för många som tar åt sig på tok för mycket av vad folk säger... och då på fel sätt!

För mig är det sjukt att de ens finns koppel/sele till reptiler... de ska inte ha sele... fatta om de sliter sig när man är ute på den där ängen eller i den där parken? De ger varken oss som reptilägare bra rykte och fatta va förkrossad ägaren till leguanen blir när den klättrar 20 meter upp i en tall?

Därför man kör en bra bur! Jag är absolut för att ta ut reptilerna en varm sommar dag (så länge de inte blir ett tvång eller görs på en uppenbart stressad ödla) Men de ska inte sitta på nån picknickfilt ute i stadsparken... de vinner ingen på

MvH Alex

903
510
Evanjeline:
Jag tror ju inte det är värre med att slita sig än en katt är, eller tycker det är värre för den delen. Jag skulle knappast säga jag är för det, och jag tror i de flesta fall det inte funkar, men jag tvivlar inte på att det kan göra det, med vissa reptiler.

Medlem i SHF
537
750
Patch:

katter springer ju lösa överallt?

Hur kan du jämföra det?

264
125
Bildpunkt:
Det finns de som har sele till katter.

903
510
Evanjeline:
Där är många som använder sele till katt.

347
310
panterophis:
Fortfarande väldigt stor skillnad på katter och reptiler...

903
510
Evanjeline:
Jag pratade bara om delarna patch tog upp, jag säger inte en reptil fungerar likadant som en katt.

Administratör
Medlem i SHF, SmHF
2694
2512
anders:

Jag tror tråden har gått för långt ifrån trådskaparens fråga nu. Trådskaparen har fått ett tips på var det går att hitta, och förslag på vad man kan göra istället för att ha sele.

Vill man diskutera ifall reptiler skulle vara mer eller mindre passande i sele, och isåfall varför så skapa en ny tråd om detta.

32
2
teju:
Jag har hittat en sele som min teju ttrivs jättebra med, han märker inte ens den och han älskar att få klättra i träd osv. Skrev jag någonstan att det var pga brister på terrariet falk? Jag tycker bara det är kul att han får lite stimulans av vind, få höra fågelsång och se lite av den riktiga världen. Gräs, insekter, fåglar. Tack för mig
Logga in för att posta i forumet
Sida av 5
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild