Angående buggrapportering

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 20

2052
780
psyjoh:
Menyn högst upp där man kunde välja forum, bilder m.m. och nu kommer senast aktiva trådar längst ner på sidan.

Meny knappen är inget fel men översikten var bara lättare så inget negativt menat. Hade däremot velat se senaste trådarna högre upp på nåt vis. 

2966
1648
Hoggaforfan:
När jag klickar på en Händelse så skulle det vara bra om man kom till den händelsen och inte början av den tråden

Administratör
Medlem i SHF, SmHF
2694
2512
anders:

psyjoh skrev:
Menyn högst upp där man kunde välja forum, bilder m.m. och nu kommer senast aktiva trådar längst ner på sidan.

Meny knappen är inget fel men översikten var bara lättare så inget negativt menat. Hade däremot velat se senaste trådarna högre upp på nåt vis. 

Jag tar inte illa upp, det är bra att jag får lite feedback.
Som det ser ut nu, så är det 4 olika steg i det responsiva.

Full storlek - Horisontell meny visas
Medium storlek - Horisontell meny visas, men teckenstorleken är mindre. Innehållet på sidan trycks ihop, alternativt att visa onödiga saker döljs.
Liten storlek - Allting visas vertikalt, även menyn. Menyn kommer man åt genom en knapp i högra hörnet.
Extra liten storlek - Samma som "liten storlek" men man ser inte "inloggad som"-rutan. Allting blir ännu mindre. Det är denna storlek som i regel används utav de flesta smartphones vad jag vet.

Anledningen att den horisontella menyn blir till en vertikal är för att den inte får plats. En del surfplattor är precis på gränsen till att visa menyn, och det är möjligt att man skulle kunna strukturera om det lite för att minska antalet huvudkategorier så att menyn får plats vertikalt. (För jag håller med om att på större enheter som laptops och surfplattor så känns det bättre att se menyn horisontellt.)

Angående senaste aktiva trådarna, så håller jag även här med om att det är lite luddigt att de hamnar sist. De är även lite svåra att klicka på, eftersom de inte är så höga. Tanken är att jag ska lägga till så att listan kommer högst upp, och att de blir lättare att klicka på! :)

Hoggaforfan skrev:
När jag klickar på en Händelse så skulle det vara bra om man kom till den händelsen och inte början av den tråden

Ska fixa det!

2052
780
psyjoh:
Blir inte stor bokstav automatiskt vid ny mening när man komenterar i bildgalleriet.

Tack för det långa svaret oxå hehe ;)

2052
780
psyjoh:
Så här såg det ut när jag sökte i forumet. .

Administratör
Medlem i SHF, SmHF
2694
2512
anders:
Se där ja. Forumsök hade jag missat totalt :) Den är nu fixad med, så den ska se vettig ut på mobila enheter.

264
125
Bildpunkt:
Jag verkar inte kunna lägga till arter i min samling.
Använder Windows 7 och har testat både Chrome och Firefox

264
125
Bildpunkt:
Nu funkar det, måste varit något lokalt problem antar jag.
:)

49
51
jsl:
Stående bilder i annonserna går utanför bildfältet och skymmer informationen under. Se tex www.terrariedjur.se/?page=market&marketitem=12497

264
125
Bildpunkt:
jsl skrev:
Stående bilder i annonserna går utanför bildfältet och skymmer informationen under. Se tex www.terrariedjur.se/?page=market&marketitem=12497

Fungerar som det ska i Chrome på Windows 7, dock inte i Mozilla Firefox.
Logga in för att posta i forumet
Sida av 20
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild