Angående buggrapportering

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 20

101
24
ploa:
Nu vet jag ju inte om det är du Anders som svarat på mitt meddelande, jag har just nu 3 som ligger i inkorg, men kan fortfarande inte öppna dom.

Administratör
Medlem i SHF, SmHF
2694
2512
anders:

ploa, även om du läst mitt svar redan, så tänkte jag posta en förklaring även här ifall det är någon annan som har problem med inboxen/PM.

Just Inboxen/PM använder en annan så kallad port (8080), och denna port är i vissa extremfall (exempelvis skolor och kommunala arbetsplatser) blockerad.

Upptäcker man att något inte fungerar, så kan man exempelvis i Google Chrome, trycka på Ctrl+Shift+J, och sedan ladda om sidan. Det kommer då att stå eventuella felmeddelande i loggen som visas. Om man skickar dessa till mig blir det lättare för mig att felsöka vad felet kan bero på. I många fall kan det ha att göra med ens egna inställningar på datorn och dessa buggar är extra svåra att undersöka för mig, eftersom jag själv inte alltid har samma inställningar på min egna dator och kan återskapa felen.

101
24
ploa:
Det var i mitt moden det strulade, tur att jag har en son som kan sånt :) Vad han gjorde vet i tusan, men nu funkar det

741
681
Binks:
När jag skickade meddelande nyss kunde jag inte trycka på "Skicka meddelande" knappen utan fick kryssa i "Tryck enter för att skicka" och sen trycka enter för att få iväg de.

343
119
Salig:
Jag har ibland upplevt att meddelanden inte går iväg när jag trycker "skicka". De försvinner bara. Detta händer dock bara ibland.

187
221
Moova:
I min inbox så kan jag inte bläddra uppåt och visa äldre delar av konversationen.

Ser knappen men det händer ingenting när jag trycker.

1685
794
fluffis:
Jag använder windows 8 och google chrome. Jag går in en tråd i forumet som jag har övervakning på... ikonen med olästa trådar släcks...  Sen lyser den igen om att jag har olästa trådar men jag går inte längst upp till ikonen och klickar utan jag chansar på att det är den tråden som jag redan är i som har ett oläst meddelande igen. Jag klickar därför på aktuell tråd till höger under "senaste aktiva trådar", men tråden uppdateras inte utan jag stannar kvar där jag är. Om jag däremot klickar på ikonen längst upp och går in på nytt i tråden så kan jag se och bekräfta att det var den tråden som fått ett nytt oläst meddelande.

1685
794
fluffis:
Jag gillar att det har kommit lite fler valmöjligheter bland kullarna nu! :) Jag markerade nyss en en hel kull som "slängd/kläcktes aldrig" och det är ju en bra funktion. När jag går in under "på gång" så dyker ändå den slängda kullen upp men dessvärre finns det inte ett jota som är på gång i den kullen och därför borde den inte visas under "på gång", tycker jag.

1685
794
fluffis:
Forumtrådar

När jag går in på en användare och väljer länken "forumtrådar" till vänster så funkar det utmärkt. När jag däremot använder den andra länken längre upp för forumtrådar sägs "användaren kunde inte hittas".

1685
794
fluffis:
Statistik

Antal skickade GB, ska det vara gästboksinlägg? I så fall stämmer det inte med siffran 0.
Logga in för att posta i forumet
Sida av 20
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild