Flyers90 skrev:
Fortfarande stora problem med bilduppladdning till forumdelen på sidan.
Satt på en Samsung Galaxy s8 plus med Android 9, och försökte med både Chrome och Firefox.
När man väl valt en bild och ska ladda upp händer ingenting.
Försökte även med min IPad Air 2 med IOS 12.2.
Testade med Firefox, Chrome, Safari, Puffin och DuckDuckGo.
Samma sak hände där.
Det är aldrig något problem när man sätter sej vid en dator dock.
Detta är ett problem som verkligen måste kollas upp snarast då det är en så pass stor och viktig del av forumet.
Ser flertalet ggr att andra kommenterar om detta i forumet att de inte lyckas ladda upp sina bilder.
Blir svårt att hålla en bra nivå på forumet om detta händer så pass ofta.
Väldigt svårt att hjälpa folk också när de behöver hjälp om de inte kan ladda upp bilder.
Jag har testat Samsung Galaxy S8 med Chrome och:
Android 8.0
Android 9.0
Bägge dessa fungerar för mig både när man svarar på ett foruminlägg samt när man skapar en ny tråd.
De bilder jag använde var tidigare tagna med mobilen. Kan det vara något specifikt med bilderna du försökte ladda upp? Var de tagna med mobilkameran eller var de överförda ifrån någon annanstans? Var de manipulerade i något program eller app?
Bild och filuppladdning är ett extremt krångligt område, men jag förstår frustrationen och problemen som uppstår när folk inte kan infoga bilderna. Jag ska försöka testa lite olika kombinationer av mobiltelefon-modeller, appar, versioner av OS, webbläsare m.m. för att se om jag kan återskapa problemen på några av dem. Det kan som sagt även vara själva bilderna i sig som skapar problem, t.ex. om de är i en viss storlek eller filformat. Uppskattar att ni andra hjälper till att testa, och det är guld värt att veta vad ni använder för något när det krånglar och vad filerna hette, filtyp och storlek.
Tack!